Thursday, July 21, 2011

Ibu rayu anak gadis pulang



MUAR - Seorang ibu, Tan Poh Kee, 49, merayu anak gadisnya, Lim Wee Bun, 15, yang meninggalkan rumah sejak seminggu lalu, supaya pulang segera ke pangkuan keluarga.

Poh Kee berkata, dia sangat terkejut dengan tindakan drastik anaknya itu kerana sebelum kejadian tiada sebarang konflik berlaku antara mereka.

:Menurutnya, pada 12 Julai lalu, kira-kira jam 7 pagi, Wee Bun didapati keluar rumah untuk pergi ke Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Semerah Batu Pahat.

“Namun, Wee Bun tidak berpakaian sekolah sebaliknya hanya memakai baju dan berseluar pendek warna hitam serta berselipar.

“Melihat cara berpakaiannya pada pagi itu membuatkan saya berasa tidak sedap hati dan nekad mengekori van sekolah yang dinaikinya,” katanya ketika di temui di Pejabat Pengerusi Jawatankuasa Penyelaras Mukim-mukim (JPMM) Dewan Undangan Negeri (DUN) Bentayan, semalam.

Poh Kee berkata, bagaimanapun, setibanya di kawasan sekolah dia terkejut apabila dimaklumkan bahawa anaknya tidak hadir ke sekolah.

“Saya jadi buntu dan berusaha bertanya kepada rakan Wee Bun di sekolah tetapi kebanyakan mereka tidak tahu ke mana dia menghilangkan diri,” katanya.

:“Pelbagai usaha dilakukan termasuk menghubungi telefon bimbit anaknya tetapi tiada sebarang jawapan,” katanya.

:Menurutnya, dia juga menghubungi saudara mara untuk bertanya perihal Wee Bun tetapi tidak berhasil.

“Setelah tiga hari Wee Bun masih tidak pulang ke rumah, saya membuat laporan di Balai Polis Parit Jawa.

“Saya tidak menolak kemungkinan Wee Bun mengikut teman lelakinya,” katanya.

Poh Kee berkata, dia merayu Wee Bun supaya segera pulang ke pangkuan keluarga kerana bimbang dengan keselamatannya dan mahu anaknya menghabiskan persekolahannya.

“Saya mohon kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat anak berkaitan anak saya supaya segera hubungi talian 0162431567,” katanya.
SH

No comments:

Post a Comment