Thursday, October 18, 2012

AHMADINEJAD LAKNATULLAH



Ketika kemenangannya di dalam pilihan raya Iran yang baru (lalu), Ahmadinejad mengeluarkan kenyataannya yang secara terang-terangan menghina dua orang sahabat Rasulullah saw.

Kecaman dan penghinaan Ahmadinejad itu—lebih gila lagi—disampaikan dalam sebuah program TV secara langsung di Shabaka 3, saluran TV Iran, hanya beberapa hari sebelum berlangsungnya pilihan raya Iran
.

Seperti yang diketahui, Iran yang berasaskan Syiah ini sudah sekian lama menekan para jamaah ahli Sunnah (kaum Sunni). Di bawah kepemimpinan Ahmadinejad, bahkan para jamaah Sunni mengalami penderitaan yang belum pernah dialami sejak Revolusi Rafidi Khomeini (laknatullah).

Dalam program tersebut, Ahmadinejad dengan lantangnya mengatakan bahawa Talhah dan Zubair adalah dua orang pengkhianat. “Talhah dan Zubair adalah dua orang sahabat Rasul, tetapi setelah pemergian Rasul, mereka berdua kembali kepada ajaran sebelumnya (murtad) dan mengikuti Muawiyah!”

Padahal dalam sejarah, Talhah dan Zubair, dua orang sahabat Rasul itu, tidak pernah bertempur dengan Muawiyah, kerana kedua-duanya telah meninggal ketika peperangan Jamal pada tahun ke-36 kekhalifahan Islam.

Kenyataan Ahmadinejad ini jelas ingin membuat sebuah perbandingan ke atas sahabat Rasul dengan permasalahan politik di Iran. Sebelum ini juga, Ahmadinejad sering menghina sekitar 15 juta penganut Sunni di Iran. Bahkan, pemimpin terdahulu sebelum Ahmadinejad, Rafidi telah pun menghina dan merendah-rendahkan 90 % Muslim di seluruh dunia.

Namun demikian, masih banyak juga pihak atau pengagum Rafidi dan pencela para sahabat Rasul seperti Ahmadinejad ini. Mereka merupakan orang yang tidak menyedari gerakan Syiah atau mereka yang tidak mahu memahami hakikat rejim Syiah ini yang merupakan musuh terhadap para sahabat Rasul. (sa/alqimmah/sunni-news/ayandenews)

Sumber: http://www.eramuslim.com/berita/dunia/innalillahi-ahmadinejad-menghina-dua-sahabat-rasul.htm
 

No comments:

Post a Comment