Thursday, October 18, 2012

hapuskan syiah dimalaysia

 Peristiwa Memali pada 19 November 1985 sehingga mengorbankan 14 orang. Peristiwa ini sangat menyayatkan hati. Apa yang mengejutkan juga, ratusan FRU di hantar dan turut terdapat dua buah kererta berperisai. Ketika ini, kita dapat perhatikan ketegasan Pemerintah terhadap mereka yang kononnya kelihatan boleh memberi ancaman pada Negara.

Begitu juga dengan ajaran sesat al-Arqam yang diasaskan oleh A
shaari Mohammad dan telah disekat dan diharamkan oleh Kerajaan Malaysia pada 21 Oktober 1994. Kumpulan ajaran sesat al-Arqam juga diketahui mempunyai ekonomi yang sangat kuat, tetapi tidak bertahan lama apabila al-Arqam mengalami kejatuhan akibat tekanan Kerajaan sehingga sukar untuk bangkit. Ketika ini juga kita dapat perhatikan ketegasan Pemerintah terhadap mereka yang kononnya kelihatan boleh memberi ancaman pada Negara.

Isu Syiah?! Bagaimana pula? Sudah bertahun-tahun serbuan demi serbuan dilakukan. Bukannya semakin berkurangan, bahkan semakin bertambah dan mereka pula semakin berani menghantar surat kepada Sultan dan turut berani menyaman Kerajaan Negeri. Apakah tindakan pihak Pemerintah? Hanya sekadar mengeluarkan kenyataan 'Oh Syiah sesat'? Mengapa tidak lakukan hal yang sama seperti yang anda lakukan pada dua peristiwa di atas? Mengapa? Kerana isu Syiah menguntungkan anda memerangkap parti Pembangkang? Kerana Syiah mempunyai sokongan kuat dari Iran dan Iran pula membantu memperkukuhan ekonomi anda? Sudah banyak pendedahan lubuk Syiah seperti di Pendang yang memecahbelahkan masyarakat, mengapa tidak pula hantar rombongan berserta kereta berperisai menyerbu kawasan tersebut? Oh! Kerana Pendang kawasan parti pembangkang? Mudahlah untuk anda jadikan isu Nasional? Inilah dayus namanya!

No comments:

Post a Comment