Sunday, November 4, 2012

JAIS siasat Badrulamin

Dr Badrulamin (dua dari kiri) hadir bersama mereka yang ditahan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Kuang untuk memberi
keterangan berhubung perhimpunan anjuran Global Ikhwan, semalam. - Foto Mohd Yusni AriffinDr Badrulamin (dua dari kiri) hadir bersama mereka yang ditahan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Kuang untuk memberi keterangan berhubung perhimpunan anjuran Global Ikhwan, semalam. - Foto Mohd Yusni Ariffin Cubaan hidupkan semula Al-Arqam
  • Pemimpin PKR disyaki terbabit kembangkan ajaran Aurad Muhammadiah 
    Shah Alam: Pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr Badrulamin Bahron akan disiasat kerana disyaki terbabit dalam kumpulan mengembangkan ajaran Aurad Muhammadiah dan menghidupkan semula alArqam. 


    Sumber Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), berkata siasatan mengikut Seksyen 12(c) Enakmen Jenayah Syariah Selangor itu kerana kehadirannya dalam program anjuran Global Ikhwan Sdn Bhd di Rawang malam kelmarin, menunjukkan beliau menyokong kumpulan yang diharamkan itu.

    Nafi pembabitan Katanya, walaupun Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR dan bekas Pengarah Komunikasi Pejabat Menteri Besar Selangor itu menafikannya, pembabitan beliau tetap akan disiasat.

    Untuk berita lanjut dapatkan akhbar BH hari ini atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my/
  • No comments:

    Post a Comment