Friday, December 28, 2012

Ulama' terkemuka dunia kalau singgah ke malaysia pasti akan berjumpa pemimpin pejuang-pejuang Allah dimalaysia



Dua tokoh ulama bertemu. Tuan Guru Presiden, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang bersama Sheikh Ali Assobuni Ketua Ulama Syria.

Tazkirah pagi dengan peringatan dari Ulama' besar Syria,Prof Dr Sheikh Muhammad Ali As-Soubuni Ketua Ikatan Persatuan2 Ulama Syria..Memetik ucapannya:

"Orang mukmin wajib memilih pemimpin yg akan melaksanakan islam dan diyakini dapat menjaga agama,demikian juga haram memilih pemimpin yg akan merosakkan agama sebagaimana banyak diceritakan dalam Alquran & bahaya org munafiq berbanding orang kafir".Beliau turut menyeru agar org yg beriman di Malaysia tekun bekerja bagi menguatkan islam serta memastikan org beriman terpilih sebagai pemimpin utk memimpin.

katanya lagi.."Allah tidak akan mensia2kan kerja buat islam dari kalangan lelaki dan perempuan beriman.. Rahmat Allah akan turun kpd lelaki dan perempuan beriman yg ada sifat tolong menolong,yakni dlm perkara amar ma'ruf nahi munkar tegasnya lagi sekiranya org beriman meninggalkan tugas ini maka rahmat Allah tidak akan turun tambahnya lagi jika tidak bekerja utk menguatkan islam bermakna mukmin itu telah mengkhianati agama (amanah) Allah"

-Prof Dr Sheikh Muhammad Ali As- Soubuni....Renung renungkan....

Mengapa ya? mengapa Ulama' besar dan muktabar dunia tidak menziarahi pemimpin utama negara yang teramat mashur itu?

No comments:

Post a Comment