Friday, October 3, 2014

‘Saya tetap pertahan tindakan saya’



AZIZUL RAHEEM (kanan sekali) dan isterinya, Shalwati (empat dari kanan) bersama anak-anak mereka, Aisyah (kiri), Ammar (dua dari kanan), Adam (berdiri) dan Arif (tiga dari kanan) membaca doa sebelum menikmati hidangan makan malam selepas hampir setahun terpisah di kediaman mereka di Kota Bharu, Kelantan kelmarin.


KOTA BHARU – “Saya tetap pertahankan tindakan saya memukul anak-anak demi untuk mengajar mereka.”
Itu kenyataan tegas Shalwati Norshal yang baru dibebaskan Isnin lalu dari penjara di Sweden kerana memukul anak-anaknya pada penghujung tahun lalu.
Bagaimanapun, ibu kepada empat cahaya mata itu tetap menghormati undang-undang di negara berkenaan yang melarang ibu bapa memukul anak-anak.
Sweden menganggap tindakan itu merupakan satu kesalahan dan boleh dipenjarakan.
“Budaya Malaysia dan Sweden berbeza. Saya percaya ramai ibu bapa di Malaysia ini memahami tindakan saya dan suami,” katanya ketika ditemui di rumah keluarganya di sini kelmarin.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=1003&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm#ixzz3F2I2qmUf 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment