Sunday, September 19, 2010

Hubungan saya dengan anak-anak Sosilawati baik - Nash


SEBAHAGIAN hadirin pada majlis tahlil di kediaman Allahyarham Sosilawati di Taman Harmoni, Gombak, malam tadi.


KUALA LUMPUR 18 Sept. - Kediaman jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya terus dikunjungi kaum keluarga dan para sahabat serta orang ramai untuk mengucapkan takziah dan menghulurkan simpati.
Tinjauan Mingguan Malaysia ke rumah arwah di Taman Harmonis, Gombak di sini mendapati, kediaman mewah itu terus menjadi tumpuan sejak berita kehilangannya dilaporkan oleh media.
Mingguan Malaysia difahamkan keluarga arwah menganjurkan majlis khatam al-Quran pada petang ini dengan menjemput ahli keluarga terdekat manakala pada sebelah malam akan diadakan majlis tahlil dan doa selamat.
Hari ini, keluarga Allahyarham turut dikunjungi oleh bekas suaminya, Nasharudin Elias atau Nash yang datang bersama keluarganya.
Bekas penyanyi kumpulan Lefthanded itu ketika ditemui memberitahu, kunjungan itu merupaakan yang pertama selepas mendapat tahu mengenai kematian tragis bekas isterinya itu.
"Saya baru berkesempatan untuk ke rumah ini hari ini kerana ketika kejadian, saya berada di Sabah. Namun begitu, saya masih berkesempatan untuk menghubungi keluarga ini untuk mengucapkan takziah," katanya ketika ditemui di sini.
Tambah Nash, beliau masih terkejut dengan pembunuhan kejam ke atas bekas isterinya dan tiga yang lain itu dan berasa sangat sedih dengan nasib yang menimpa mereka.
"Saya seperti rakyat Malaysia yang lain, benar-benar terkejut dan berharap mereka yang melakukan perbuatan kejam itu dihadapkan ke pengadilan dan mendapat hukumannya," ujar beliau lagi.
Sementara itu, ketika ditanya mengenai hubungan dengan anak-anak tirinya, Nash menjelaskan, hubungan mereka masih baik dan menyifatkan anak-anak arwah sangat menghormati orang tua.
"Saya tiada masalah dengan semua bekas anak tiri saya dan kami juga tidak pernah bermasam muka kerana saling menghormati antara satu sama lain," katanya.
Tambah Nash, sebagai individu yang pernah menjadi bapa kepada anak-anak Sosilawati, beliau berasa terpanggil untuk memberi perangsang dan sokongan kepada Erni Dekritawati Yuliana Bukhairi dan adik-adiknya.
"Sebagai anak sulung, dia mempunyai tanggungjawab yang berat untuk meneruskan usaha ibunya itu dan saya akan sentiasa mendoakan kesejahteraan mereka sekeluarga," ujarnya.

No comments:

Post a Comment