Sunday, September 19, 2010

UMNO rangka '5P' untuk majukan bangsa: Ahmad



KOTA BHARU - UMNO dan Barisan Nasional (BN) merangka lima perkara yang dikatakan '5P' dalam memajukan bangsa Melayu tanpa melihat kepada batasan parti, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), agama dan kaum. 

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata, antaranya 'P' yang pertama perubahan melalui transformasi yang dibuat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, supaya sikap dan minda berubah dengan menolak perkara negatif dan mengambil yang positif. 

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, perkara kedua ialah pendidikan dan kerajaan terus mengamalkan sikap kesamarataan bagi memastikan yang susah dibantu supaya menjadi senang. 

“Seterusnya 'P' ketiga, perniagaan, orang Melayu juga perlu maju dan bersaing dengan masyarakat Cina dan India yang lebih maju dalam bidang perniagaan,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini sempena lawatan sehari beliau ke Kelantan, semalam. 

Beliau berkata, 'P' keempat ialah perpaduan yang menjadi teras utama kepada pembentukan sebuah negara yang maju tanpa perbezaan kaum dapat hidup dengan aman damai. 

Seterusnya beliau ber:kata, 'P' kelima, politik dan pemimpin yang dianggap paling penting dalam mewujudkan sebuah negara maju dan mencapai matlamat untuk rakyat hidup dengan lebih baik lagi. 

“Kalau tersilap pilih pemimpin negara akan tergadai dan masa depan rakyat tidak menentu,” katanya.

No comments:

Post a Comment