Tuesday, September 21, 2010

Pernah nyatakan tidak setuju perkahwinan anak



BUKIT MERTAJAM –“Arwah (Sarina) pernah beberapa kali beritahu dia tak setuju dengan perkahwinan anak sulungnya (Azrul) yang dijadualkan berlangsung Januari ini, tetapi tidak dia beritahu pula sebabnya,” kata Naimah Said, 32, anak saudara Allahyarham Sarina Jaafar, 45, pengasas kosmetik Aveer yang ditemui mati tergantung di bilik utama rumahnya, di Taman Pauh Jaya, Sabtu lalu. 

Ketika ditanya mengenai desas-desus mengatakan punca kematian Sarina disebabkan tidak bersetuju dengan perkahwinan itu, Naimah berkata, perkara itu tidak dapat dipastikan, namun sempat menasihatkan arwah tidak bertindak di luar batasan jika mempunyai masalah sekali pun. 

Malah, arwah sempat berpesan untuk membantu melakukan persiapan perkahwinan walaupun dia tidak bersetuju mengenai perkahwinan itu. 

Menurutnya, apa yang berlaku memang mengejutkan dirinya, selain anak dan keluarga arwah, tambahan, dia adalah orang terakhir yang bercakap dengan arwah sebelum talian diputuskan, pagi Sabtu lalu. 

“Saya berasa tidak sedap hati selepas tidak dapat menghubungi semula arwah selepas talian telefon diputuskan, lalu segera menelefon anak ketiganya, Nor Hidayah Jakaria yang ketika itu berada di rumah bapanya di Bukit Mertajam. 

“Semua anak tinggal bersama bekas suami arwah, kecuali yang bongsu tinggal di asrama. Dia hanya akan pulang ke Taman Pauh Jaya untuk bersama ibu pada musim cuti sekolah,” katanya ketika dihubungi :Sinar Harian:, semalam. 

Naimah berkata, walaupun Sarina tidak mempunyai hubungan dengannya selepas bercerai dengan beka bapa saudaranya, namun arwah tetap mengambil berat dan sering bertanya khabar mengenai dirinya dan keluarga, selain menyifatkan arwah sebagai seorang yang pemurah serta baik hati. : 

Menurutnya, arwah juga ada bertandang ke rumahnya di Kedah pada Khamis lalu untuk berhari raya, tetapi tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap mahupun bercerita mengenai masalah yang dihadapi.

No comments:

Post a Comment