Sunday, February 10, 2013

Tiga ditahan disyaki punyai rangkaian Jemaah Islamiah



KUALA LUMPUR 8 Feb. - Tiga individu yang ditahan semalam kerana dipercayai terlibat dalam kegiatan militan, disyaki mempunyai rangkaian dengan kumpulan Jemaah Islamiah (JI) dan merekrut rakyat tempatan dengan menggunakan laman sosial.
Menurut sumber, kegiatan itu dipercayai telah dilakukan rangkaian tersebut sejak 2010.
Beliau berkata, dua daripada individu yang ditahan iaitu Yazid Sufaat dan Halimah Hussin telah didakwa pagi ini manakala seorang lagi, Mohd. Hilmi Hasim masih dalam siasatan mengikut undang-undang baharu iaitu Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012.
"Polis mempunyai 28 hari untuk menahan dan menjalankan siasatan terhadapnya (Mohd. Hilmi) mengikut undang-undang baharu berkenaan.
"Kita akan melengkapkan kertas siasatan untuk diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara dan tindakan selanjutnya ditentukan pihak berkenaan sama ada bukti mencukupi bagi menjatuhkan hukuman atau sebaliknya," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130209/je_03/Tiga-ditahan-disyaki-punyai-rangkaian-Jemaah-Islamiah#ixzz2KRm81h1l
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment