Wednesday, April 10, 2013

BN atau PAKATAN ?



INGAT yang bakal berkuasa ubah pemerintahan Malaysia hanyalah BN atau PAKATAN sebab kedua inilah sahaja bakal tandingi semua 222 kerusi MP di Parlimen. Salah satu untuk duduki Putrajaya mesti menangi 112 kerusi MP.

Di Malaya UMNO hanya 3 negeri diselamatkan kata Daim dan Musa Hitam sendiri meramal sama, malah lebih teruk. Makna PAKATAN boleh menangi 130 kerusi MP di Malaya berdasar sambutan BERSIH dan kes yang memburuk menimpa BN.

Election lalu di Sarawak hanya 55% undi BN dan baru2 ini ramai YB BN kena pecat dan ditambah kes Taib yang kaya melebih2, maka di Sarawak Pakatan diramal perolehi 20 MP dari 31 MP di sana.

Di Sabah kelihatan pembangkang tidak bersatu dan ini payah, ditambah oleh undi hantu menghantu, maka ini agak susah tetapi PAKATAN/DAP akan kuasai semua Bandartermasuk kawasan Lajim dan Bumburing akan bertukar wajah sekitar 12 kerusi MP akan jatuh ke Pakatan.

Berdasarkan ramalan ini/PAKATAN meraih sekitar 152 kerusi PM dan ini cukup kuat dan kemudian bila PAKATAN kuasa puterajaya, ramai YB BN akan melompat bukan kerana tawaran tetapi kerana khuatir menjadi Menteri di Penjara kesan rumah dan harta berjuta dan BN akan berkubur tanpa nisan.

Nah, apa lagi jangan persiakan undi/terus saja undi PAKATAN akan cerah masa depan jika sebaliknya maka anak cucu cicit akan menjadi pelarian di negeri sendiri. Ingat pesan ini!

ISMAILY BUNGSU
ADMIN
Semua Page PKR Sabah dan Sarawak

No comments:

Post a Comment