Wednesday, May 8, 2013

Adun sulung PAS Melaka ucap terima kasih

MELAKA: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Baru, Dr Md Khalid Kassim mengucapkan terima kasih kepada seluruh pengundi Dun itu yang mengundi beliau pada hari pengundian 5 Mei lalu.

"Mari sama-sama kita rapatkan saf kita dan bekerjasama bagi menyelesaikan apa juga masalah rakyat dalam Dun Bukit Baru tanpa mengira fahaman politik, bangsa dan agama," ujar beliau di Pejabat PAS Kawasan Bukit Katil malam semalam.
Khalid berkata beliau sedia berkhidmat untuk rakyat bagi menyuarakan apa juga masalah mereka serta menjadi penasihat yang baik kepada kerajaan negeri dalam apa juga perkara.

Sebagai Adun dari PAS, beliau sudah tentu akan menyuarakan apa juga masalah yang dihadapi oleh lapisan rakyat termasuk soal kebajikan orang Melayu, Cina, India dan sesiapa juga.

"Insya Allah dalam masa terdekat yang akan membuka pusat khidmat Adun Bukit Baru bagi menjadi one stop centre untuk rakyat mengadu hal dan masalah," ujar beliau yang juga AJK PAS Kawasan Bukit Katil.

Pada PRU13 Ahad lepas, beliau yang memperolehi 9,292 undi menewaskan calon BN, Karim Yaacob yang mendapat 9,244 undi.

Dun Bukit Baru dimenangi Datuk Seri Mohd Ali Rustam pada PRU12 dengan majoriti 2,708 undi.

Mohd Ali yang bertanding di Parlimen Bukit Katil pada PRU kali ini mendapat 40,720 undi tewas kepada calon PKR, Shamsul Iskandar Mohd Akin yang mengaut 46,167 undi dengan majoriti 5,447 undi.

No comments:

Post a Comment