Wednesday, August 27, 2014

Lebih satu nama calon MB pada 2008, 2013 - Khalid


HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat (PR) mencalonkan lebih daripada satu nama kepada istana untuk jawatan Menteri Besar Selangor selepas Pilihan Raya Umum 2008 dan 2013.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata terdapat permohonan calon lain selain dirinya yang dicadangkan PKR dan PAS dari masa ke masa selepas kedua-dua PRU itu berlangsung, lapor Selangor Kini.

Justeru, katanya tindakan PKR mencalonkan satu nama sahaja yang didakwa sejajar dengan konvensyen pencalonan menteri besar pada 2013 termasuk mengambil maklum titah Sultan Selangor adalah tidak tepat.

“Saya tidak boleh membuat sebarang kenyataan, kerana itu terpulang kepada Pakatan, maka apa-apa kenyataan mengenai perkara ini akan dibuat pihak istana.

“Ada permohonan lain dibuat oleh PKR dan PAS pada 2008 dan 2013, laporan tidak dilaporkan secara tepat kerana lebih dari satu nama dihantar dari masa ke masa kepada Istana,” katanya yang juag Adun Pelabuhan Klang pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di Shah Alam, hari ini.

No comments:

Post a Comment