Wednesday, August 27, 2014

Titah Sultan: PAS Selangor harap episod penyudah


HARAKAHDAILY | .
KUALA LUMPUR: PAS Selangor menjunjung tinggi titah Tuanku Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, semalam berkenaan isu menteri besar.

"PAS Selangor menjunjung tinggi titah DYMM Tuanku Sultan Selangor agar setiap parti PAS, PKR dan DAP menamakan lebih dari dua nama daripada Pakatan Rakyat untuk dicalonkan sebagai Menteri Besar Selangor," ujar Ketua Penerangan PAS negeri, Zaidy Abdul Talib dalam satu kenyataan.

Juga, katanya dengan perkenan Tuanku agar Tan Seri Abdul Khalid Ibrahim meneruskan urus tadbir Kerajaan Negeri Selangor sehingga dilantik Menteri Besar yang baru menggambarkan bahawa kemelut MB Selangor sudah sampai kepada episod penyudah yang bakal menggembirakan semua pihak khususnya seluruh rakyat Selangor dan rakyat Malaysia amnya.

Tambahnya, PAS Selangor yakin dengan pengalaman dan jiwa besar pimpinan-pimpinan Pakatan Rakyat, mereka mampu untuk duduk semeja dan bersepakat bagi menyembah ke bawah Tuanku Sultan nama calon-calon Menteri Besar dari Pakatan Rakyat yang disepakati secara bersama.

"Diharapkan episod penyudah ini dapat segera sampai ke penghujungnya supaya harapan rakyat kepada Pakatan Rakyat untuk memimpin negeri tercinta dan seterusnya negara berdaulat ini terus bersinar terang," ujarnya yang juga Adun Templer. -HARAKAHDAILY 27/8/2014

No comments:

Post a Comment