Monday, July 25, 2011

Gaya hidup punca Winehouse mati

Penyanyi hadapi ketagihan dadah, alkohol

LONDON: Amy Winehouse, penyanyi lagu Rehab yang merumuskan perjuangannya dengan isu ketagihan dadah tanpa penghujung, meninggal dunia di sini kelmarin pada usia 27 tahun.

Pemenang anugerah Grammy itu, terkenal kerana sanggul rambut umpama sarang lebah, suara menggetarkan jiwa dan kelakuan gila di atas pentas, ditemui mati di rumah barunya di Camden sebulan selepas persembahan memalukan di Serbia memaksanya membatalkan keseluruhan jelajah Eropahnya.
Polis ke rumahnya sekitar jam 3 petang dan lima jam kemudian mayatnya dikeluarkan untuk bedah siasat selepas jelas penyanyi itu hilang perjuangan dengan arak dan dadah.
“Siasatan diteruskan terhadap kematiannya. Pada peringkat awal, kes ini dianggap sebagai tanpa penjelasan dan tiada sebarang penahanan berkaitan kejadian itu,” kata Superintendan Raj Kohli.

Katanya, laporan bahawa Winehouse meninggal dunia disyaki mengambil dadah berlebihan adalah spekulasi pada peringkat ini.

Anggota keluarga sekian lama memberi amaran bahawa gaya hidup Winehouse, yang menyaksikannya keluar masuk pusat pemulihan mungkin membawa kepada kejatuhannya.

Persembahan kali terakhir yang dilalukan penyanyi itu ialah di Serbia Jun lalu, apabila Winehouse diejek peminat ketika bertungkus-lumus menyanyikan lagunya dan berdiri tegak.
Rakaman yang dihantar ke laman perkongsian video YouTube, menyebabkan pengurusannya membatalkan semua persembahan dan memberi penghibur itu tempoh yang diperlukannya untuk pulih. – Reuters
Berita Harian Online | Gaya hidup punca Winehouse mati

No comments:

Post a Comment