Wednesday, October 3, 2012

#Bajet2013 : BONUS - Kakitangan Kerajaan kena Kelentong



"Kalau begitu, lebih baik kalau beliau campurkan semua bonus-bonus sejak merdeka sampai kini, barulah rakyat terbeliak biji mata melihat slogan Janji 55 tahun sudah ditepati. " - Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man

CUEPAC tuntut dua bulan bonus utk kakitgn kjaan. Dlm bajet najib baru2 ni diumumkan satu bulan setengah bonus.

Ertinya, peruntukan bonus satu bulan setengah itu perlu diluluskan terlebih dahulu kerana bajet ini adalah utk tahun 2013. 

Apa yg peliknya, najib sebut bonus satu bulan setengah itu dicamporkan dgn yg telah diberi pd tahun ini iaitu pd bulan ogos dan disember baru2 ini. Hanya baki akan dibayar pd januari 2013. 
kita mahu bertanya, bonus yg telah diberi pada bulan ogos dan disember baru2 ni tu diambil dari peruntukan tahun bila? Sedangkan ianya baru dimasukkan dlm bajet 2013 yg baru najib bentangkan dan masih dlm perbahasan lagi. 

Kakitgn kjaan mungkin terasa dikelentong bulat2. CUEPAC pula sehingga kini mendiamkan diri. Najib tidak perlu takut utk umumkan bonus sebenar utk kakitgn kjaan asalkan beliau tidak menipu. 

Jika mahu dilihat beliau bagus kerana beri bonus yg banyak, lebih baik beliau camporkan jumlah yg telah kjaan beri semenjak merdeka lagi...tentu terbeliak biji mata kita. 

takkan dgn kakitgn kjaan yg telah byk membantu kjaan pun najib sanggup lakukan penipuan? Tidak cukupkah warga felda selama ini menjadi mangsa? - Wfauzdin Ns 

http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/10/bajet2013-bonus-kakitangan-kerajaan.html

No comments:

Post a Comment