Sunday, January 20, 2013

Komen Tuan Guru Hj Salleh mengenai HKR11

2 .
Tuan Guru menyampaikan Kuliah Maghrib dan berkata :-

" Saya sebenarnya bukan larat begitu juga Nik Aziz (Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat), kami bukannya larat, lihat Nik Aziz (TGNA) dia bertongkat tetapi kami tetap hadir sebab tanggungjawab perjuangan, saya bukan dapat gaji bukan ada jawatan tetapi saya sedar ini tanggungjawab saya, perjuangan tanggungjawab saya maka kami sebagai Tok Guru mesti tunjuk contoh supaya orang muda naik semangat untuk berjuang demi keadilan dan demi Islam. Islam hak kita tanggungjawab kita selamatkan agama kita, bangsa kita, negara kita dari kezaliman Umno/BN. Kita berjuang untuk Islam, kita berjuang untuk zuriat kita ke belakang supaya zuriat kita tidak rosak seperti sekarang, jika kita biar Umno/BN anak cucu kita nak jadi apa?, kita bertanggungjawab "
" Kita ratusan ribu yang berhimpun pergi dengan duit (wang) sendiri, ini perjuangan kita, ini sumbangan kita kepada perjuangan, perjuangan kita bukan sia-sia sudah tentu ada ganjaran pahala di sisi Allah. Saya letih berjalan dari Masjid Negara ke Stadium Negara lebih kurang 3.5 KM lebih tapi tak apa biar letih di dunia senang di Akhirat, biar habis duit dan korban masa demi perjuangan Islam ".
 

No comments:

Post a Comment