Saturday, October 4, 2014

Anak pemimpin HK hina pembayar cukai


CHAI Yan Leung
BEIJING 3 Okt. - Selepas didesak meletakkan jawatan oleh penunjuk perasaan Central Occupy, Ketua Eksekutif Hong Kong, Chung Ying Leung semakin tertekan berikutan gelagat anak perempuannya yang mencetuskan kemarahan penunjuk perasaan prodemokrasi apabila membuat kenyataan kontroversi mendakwa, rantai berlian dan kasut mahalnya dibeli menggunakan duit pembayar cukai yang ‘bodoh’.
Chai Yan Leung mengeluarkan kenyataan itu melalui laman sosial Facebook bagi mengejek pihak yang menghina rantai leher baharu miliknya yang disamakan seperti rantai anjing.
Dalam kenyataan yang dipetik oleh portal berita Times of India, Chai Yan berkata: “Rantai leher dalam gambar profil saya bukan rantai anjing, bodoh!!!.
“Rantai itu merupakan barang kemas yang dibeli di Lane Crawford (ya, dibeli menggunakan duit pembayar cukai Hong Kong!! Begitu juga dengan semua kasut, beg dan baju yang cantik!! Terima kasih banyak-banyak!!!!)," katanya dalam Facebook.
Akaun Facebook remaja berusia 22 tahun itu ditutup tidak lama kemudian, tetapi beberapa akhbar harian utama Hong Kong sempat menyiarkan kenyataan kontroversi tersebut sehingga mencetuskan kemarahan orang ramai. - AFP


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20141004/lu_04/Anak-pemimpin-HK-hina-pembayar-cukai#ixzz3F7TFPzAN
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment