Saturday, October 4, 2014

Wukuf hari penghulu


Beliau yang mengunjungi khemah lelaki dan perempuan memberikan kata semangat yang hampir sama dengan mengambil kira kehadiran Nabi Muhammad SAW yang wukuf bersama sahabat dan umatnya lebih 100,000 orang di bumi yang penuh barakah ini kira-kira 1,400 tahun lalu. 
Menurutnya, jemaah haji sesungguhnya bersyukur kerana berada pada penghulu hari selain hari Arafah yang juga pada masa sama ganjaran fadilat yang diperoleh cukup besar daripada Allah SWT. 

“Saya meminta semua jemaah haji menggunakan kesempatan ini memperbanyakkan bertasbih, membaca al-Quran, terus berzikir dan berdoa kepada Allah SWT.
Foto
JAMIL Khir memberikan ucapan di khemah jemaah haji Malaysia yang dkunjungi, semalam.

“Penuhi tempoh mustajab berdoa selepas tergelincir matahari 9 Zulhijah hingga sebelum terbit fajar 10 Zulhijah, ” katanya kepada petugas media selepas melawat khemah jemaah haji Malaysia di Arafah, dekat sini, semalam.

Turut serta, Pengerusi Tabung Haji (TH) Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif TH Tan Sri Ismee Ismail dan Ketua Rombongan Haji Musim 1435 Hijrah Datuk Syed Saleh Syed Abdul Rahman. 

Mengulas lanjut, beliau berkata, persediaan dilakukan TH membolehkan jemaah haji Malaysia berada dalam keadaan yang membolehkan mereka bermunajat kepada Allah SWT.
Artikel ini disiarkan pada : 2014/10/04

No comments:

Post a Comment