Friday, June 5, 2015

Tun M Kemungkinan Besar Hadir Dialog Terbuka Bersama Najib


Diterbitkan: Khamis, 4 Jun 2015 5:53 PM
Tun Dr Mahathir Mohamad

PETALING JAYA: Kemungkinan besar Tun Dr Mahathir Mohamad akan menghadiri sesi dialog terbuka 'Nothing2Hide' dengan Datuk Seri Najib Tun Razak pada Jumaat.

"Terdapat kebarangkalian yang tinggi beliau akan berada di sana," kata seorang pembantu bekas Perdana Menteri itu ketika dihubungi The Star Online, Khamis.

Walau bagaimanapun dia tidak mengesahkan mengenai kehadiran Dr Mahathir dan berkata; "Anda perlu tunggu dan tengok kepada majlis itu sendiri".

Pengerusi SukaGuam, Datuk Khairul Anwar Rahmat dilaporkan berkata Dr Mahathir dijemput secara peribadi untuk dialog itu, yang dijadualkan berlangsung pada dari pukul 9 pagi hingga tengahari Jumaat di di Dewan Tun Hussein Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra .

Khairul berkata beliau tidak mempunyai masalah jika Dr Mahathir menghadiri forum itu kerana ia terbuka kepada semua.

"Agensi agensi media cetak, dalam talian dan juga blogger dijemput memandangkan kita semua berkongsi misi yang sama untuk membawa kebenaran kepada rakyat," katanya.

Sesi dialog ini dijangka memberi peluang kepada peserta di kalangan badan bukan kerajaan (NGO), penulis blog dan media untuk mengemukakan soalan kepada Najib, termasuk isu kontroversi membabitkan syarikat pembangunan strategik milik penuh kerajaan, 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Najib juga akan menjawab persoalan berhubung pelaksanaan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).

"Sesi dialog 'town hall' belum pernah dilakukan oleh mana-mana perdana menteri sebelum ini.

"Anda akan mendengar perdana menteri memberi penjelasannya sendiri berhubung isu semasa dan penyertaan terbuka untuk bertanya apa sahaja soalan kepada beliau yang berkaitan perkara yang sedang berlaku ketika ini," kata Khairul.

No comments:

Post a Comment