Sunday, May 30, 2010

Anwar sifatkan hakim sebagai 'bahalol'



KOTA BHARU 29 Mei - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar membuat kenyataan mengejutkan dengan menggambarkan hakim yang mengadili perbicaraan tuduhan liwatnya sebagai 'bahalol' kerana meneruskan perbicaraan.
Beliau turut menyifatkan badan kehakiman negara sebagai 'rosak dan punah' serta masih gagal dipulihkan kerana diterajui oleh individu-individu yang tidak layak.
"Tak kena pun, bawa kes juga... bagaimana, saya pun tidak fahamlah ceritanya. Nak cerita pun malu...ini fitnah...siasatlah.
"Mana tahu bocor, hantar ke doktor dan belek-belek tidak ada apa... ekzos paip tidak bocor. Tidak kira, tidak mengapa, hakim kata mana tahu situ tidak bocor ada tempat lain bocor.
"Bocor lubang hidung ke...bahalol," tegas beliau ketika berucap dalam Ceramah Perdana Pakatan Rakyat di Padang Majlis Daerah Tanah Merah di sini malam tadi.
Ceramah perdana itu turut disertai Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh kini sedang menghadapi perbicaraan tuduhan liwat.
Anwar sebelum ini pernah meringkuk selama enam tahun di dalam penjara kerana didapati bersalah dalam tuduhan liwat terhadap mangsa berlainan pada tahun 1998.
Menurut beliau, ini menjadi bukti bahawa badan kehakiman negara kini rosak kerana diterajui oleh orang-orang Melayu UMNO yang tidak berakhlak.

No comments:

Post a Comment