Sunday, May 30, 2010

Tidak mustahil Anwar tawarkan jawatan PM - Hishammuddin



HISHAMMUDDIN dan isteri beliau, Datin Seri Tengku Marsilla Tengku Abdullah bergambar bersama peserta PLKN pada Program Khidmat Masyarakat PLKN Komuniti Bestari Mukim Kahang, di Pusat Rekreasi Sungai Teminggol, Kampung Sri Lukut di Kluang, semalam.


KLUANG 29 Mei - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilihat semakin tertekan tidak mustahil akan menawarkan jawatan Perdana Menteri pula kepada kaum India selepas ini.
Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, setelah gagal menubuhkan kerajaan baru pada 16 September 2008, Anwar sanggup menawarkan apa sahaja demi kerakusan nafsu politiknya.
"Anwar semakin tertekan dan kalau tertekan lagi, tidak mustahil jawatan Perdana Menteri ditawarkan kepada kaum India pula.
"Ini tidak bertanggungjawab, lebih ke arah menimbulkan keresahan dalam masyarakat majmuk dan rasa tidak puas hati kaum lain," katanya pada sidang akhbar sempena Program Khidmat Masyarakat Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Komuniti Bestari Mukim Kahang, Kampung Sri Lukut di sini hari ini.
Sehubungan itu, Hishammuddin meminta rakyat agar tidak terpedaya dengan mainan politik Anwar kerana barisan pembangkang tidak mempunyai rekod yang baik sebaliknya hanya pandai menabur janji.
Beliau mengakui BN juga mempunyai kelemahan tetapi konsisten dalam dasar pemerintahan yang telah dilaksanakan sekian lama yang terbukti berjaya menyatupadukan rakyat berbilang kaum berbanding tindakan sesetengah pemimpin pembangkang yang menimbulkan keresahan rakyat.
Ditanya apakah sokongan yang semakin meningkat daripada pengundi Cina terhadap pembangkang menyebabkan Anwar menimbulkan kemungkinan jawatan Timbalan Perdana Menteri diberi kepada kaum Cina, Hishammuddin berkata, perkara itu tidak perlu dirisaukan.
"Jangan fikir apa rentak lawan tetapi yang penting apa yang UMNO dan BN boleh buat untuk menerima kepercayaan rakyat," katanya.

No comments:

Post a Comment