Thursday, August 12, 2010

Panglima lawat bekas tentera daif




MUSA (kanan) mengatakan sesuatu kepada Abdul Aziz (dua dari kiri ) semasa melawat rumah bekas tentera itu yang kerap dinaiki air akibat banjir di Kampung Pulau Meranti, Puchong semalam.


PUCHONG - Sepasang suami isteri warga emas daif yang tinggal di Sungai Rasau, Kampung Pulau Meranti di sini, dikejutkan dengan kehadiran Panglima Pendidikan dan Latihan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Laksamana Muda Datuk Musa Omar semalam.
Abdul Aziz Hitam, 80, yang juga bekas anggota tentera berkata, kedatangan Musa untuk melihat keadaan rumahnya yang uzur amat mengharukan kerana dia tidak pernah mengadu kesusahannya kepada mana-mana pihak.
"Saya gembira dengan keprihatinan beliau dan Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM). Saya harap dengan bantuan mereka saya dan isteri dapat menduduki rumah ini dengan selesa," katanya ketika ditemui di sini semalam.
Menurut Abdul Aziz, ekoran kejadian banjir yang kerap berlaku di kawasan itu sejak dua tahun lalu, beberapa bahagian dinding kayu rumahnya mula reput.

No comments:

Post a Comment