Saturday, September 18, 2010

Sultan Kelantan terharu sokongan rakyat




2010/09/18

TUANKU Muhammad Faris Petra   berkenaan bersalaman dengan   jemaah selepas solat Jumaat di Masjid Muhammadi,  Kota Bharu, semalam. Turut sama  Tengku Bendahara, Tengku Muhammad Faiz Petra Sultan Ismail Petra (tengah) dan Menteri Besar, Datuk Nik  Aziz Nik Mat (kiri).
TUANKU Muhammad Faris Petra berkenaan bersalaman dengan jemaah selepas solat Jumaat di Masjid Muhammadi, Kota Bharu, semalam. Turut sama Tengku Bendahara, Tengku Muhammad Faiz Petra Sultan Ismail Petra (tengah) dan Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat (kiri).
Pemasyhuran Tuanku Muhammad Faris dapat ikrar taat setia, yakin kepemimpinan baginda 

KOTA BHARU: Pejabat Sultan Kelantan semalam menzahirkan rasa terharu dengan sokongan yang diberi seluruh rakyat ke atas pemasyhuran Tuanku Muhammad Faris Petra Sultan Ismail Petra sebagai Sultan Kelantan yang baru.
Pengelola Istana Diraja Kelantan, Datuk Abdul Halim Hamad, berkata banyak ucapan tahniah yang diterima bagi menyatakan rasa gembira dan taat setia kepada Sultan Kelantan serta yakin baginda dapat menjalankan tugas dengan lebih baik.
“Bagi pihak pejabat Sultan, saya terharu dan berterima kasih di atas sokongan dan taat setia rakyat kepada Tuanku Sultan,” katanya melalui satu kenyataan ringkas kepada BERNAMA di sini, semalam. 

Abdul Halim berkata, beliau yang dibenarkan keluar dari Hospital Pakar Perdana semalam selepas menerima rawatan akibat keletihan sejak dua hari lalu, membolehkan beliau menguruskan beberapa program lawatan tetamu baginda Sultan ke Kelantan. 

“Kita doakan Tuanku selamat sejahtera dan dapat terus memerintah dan menjaga kebajikan rakyat dengan sempurna,” katanya. – BERNAMA 

No comments:

Post a Comment