Tuesday, October 2, 2012

Madrasah At-Taqwa tidak sesat




muhammad Nidzam ketika mengadakan sidang akhbar di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Rumah Anak-Anak Yatim dan Anak-Anak Hidayah At-Taqwa yang dulunya dikenali sebagai Madrasah At-Taqwa tiada kaitan sama sekali dengan ajaran sesat Juruzon sebagaimana dakwaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).
Persatuan Anak-Anak Yatim Malaysia (PAYM) yang menaungi rumah anak yatim itu menegaskan, pengasas ajaran sesat Juruzon bukan individu yang sama menubuhkan madrasah berkenaan.
Ketua Pentadbiran dan Kewangan PAYM, Muhammad Nidzam Sulaiman berkata, sejak ditubuhkan pada 2008, anak-anak yatim di rumah tersebut tidak pernah terlibat dengan ajaran sesat itu.
Beliau berkata, mereka sebaliknya berada di bawah pengawasan pengetua terdahulu iaitu guru agama yang ditauliahkan oleh Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan.
“Segala pendidikan agama mahupun pembelajaran harian yang diterima oleh anak-anak yatim itu berdasarkan silibus dan kokurikulum Kelas al-Quran dan Fardu Ain.
“Mereka juga mengikut jadual harian yang ditetapkan oleh pihak pentadbir dan diselia oleh warden-warden yang bertugas,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

1 comment:

  1. http://shafw4n.blogspot.com/2012/10/madrasah-at-taqwa-tidak-sesat.html


    dua kenytaan yg berbeza

    ReplyDelete