Saturday, August 30, 2014

Najib tidak tolak kemungkinan bertemu Dr Mahathir

JUMAAT, 29 OGOS 2014 @ 9:14 PM

 
KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak Razak, tidak menolak kemungkinan mengadakan pertemuan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung teguran bekas perdana menteri itu terhadap pentadbirannya.

"Apapun segala kemungkinan akan berlaku...harap ia berkesudahan dalam keadaan yang baik untuk UMNO keseluruhannya," katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Menara Dato Onn di sini.

Najib yang juga Presiden UMNO berkata demikian semasa menjawab pertanyaan sama ada beliau akan menemui Dr Mahathir yang menegur dasar pentadbiran beliau menerusi blog www.chedet.cc, baru-baru ini.

Antara isu yang dibangkit bekas perdana menteri Malaysia paling lama itu ialah Program Transformasi Ekonomi (ETP), Program Transformasi Kerajaan (GTP), Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).



Menyifatkan teguran itu sebagai masalah dalaman UMNO, Najib berharap ia dapat diuruskan dan ditangani dengan sebaik-baiknya.

Najib berkata, kenyataan beberapa pemimpin UMNO berhubung teguran Dr Mahathir sebelum ini, juga menunjukkan mereka memberi sokongan penuh terhadap kepimpinan sedia ada.

"Tapi, dalam masa sama, kita hormati Tun Mahathir sebagai pemimpin yang lebih berpengalaman," katanya.

- BERNAMA

No comments:

Post a Comment