Saturday, August 11, 2012

Peristiwa Sufyani Serang Makkah





Dalam satu lapuran yang bersumber dari Timur Tengah dan Eropah melapurkan bahawa Ketua Perisikan Saudi Putera Bandar bin Sultan di lapurkan telah dibunuh.
http://www.ibtimes.com/articles/368685/20120731/prince-bandar-bin-sultan-saudi-spy-chief.htm

Lapuran oleh Voltaire Network di Paris melapurkan bahawa Bandar telah terbunuh dalam serangan bomb pada 26 Julai baru-baru ini. Dia dikatakan dibunuh oleh pasukan rahsia Syiria bagi membalas peranannya dalam pengeboman 18 Julai lalu yang membunuh empat pembantu kanan President Bashar al-Assad termasuk Menteri Pertahanan Dawoud Rajiha dan penolongnya Asser Shawkat.

Walau bagaimanapun, samada pihak Saudi atau Syiria tidak mengesahkan pembunuhan tersebut. Putera Bandar merupakan seorang yang rapat dengan Pentadbiran US dan menjadi duta Saudi ke US dari tahun 1983 hingga 2005. Dia dilantik sebagai ketua perisikan Saudi awal bulan ini dan dilapurkan memainkan peranan penting dalam pengeboman di Damsyik. 

Didalam hadis tentang peristiwa akhir zaman ketika hampir munculnya Imam Mahdi di beritakan tentera Sufyani akan melancarkan serangan untuk menakluk Mekkah. Dalam konflik Syria (Syam) hari ini kita nampak Al-Assad memenuhi ciri-ciri Sufyani yang amat kejam itu.

Riwayat dari sahabat mengatakan,

“Penguasa Madinah (Hijaz) mengirimkan tentera kepada al-Hasyimi (untuk melawannya) di Makkah. Tentera ini kemudian mengusir penduduk Makkah. Peristiwa ini didengar oleh khalifah di Syam iaitu as-Sufyani daripada keturunan Abu Sufyan bin Harb. Seterusnya as-Sufyani mengirimkan pasukan (tentera) ke Makkah. Dalam perjalanan, mereka singgah di al-Baidak yang pada ketika itu kebetulan bulan purnama sedang mengambang. Kemudian ada seorang penyeru yang memerhatikan keadaan pasukan tersebut, lalu berkata, “Aduh! Celakalah kamu semua wahai penduduk Makkah kerana telah didatangi oleh pasukan (tentera) ini.” Dia terus pergi dan datang lagi ke tempat itu. Namun, setelah datang, dia tidak melihat lagi pasukan tadi. Dia lantas bertasbih, “Subhanallah! Mereka telah berangkat sebentar tadi” Lantas dia meneruskan perjalanannya. (Dalam perjalanannya) di sana dia menemui pasukan tentera tadi dalam keadaan terbenam separuh badan (ke dalam tanah). Dia berhasrat untuk menolong, tetapi tidak mampu berbuat apa-apa. Akhirnya dia mengetahui bahawa pasukan itu (sebenarnya) telah ditelan oleh bumi. Dia pun bergegas pulang ke Makkah untuk menyampaikan khabar tersebut. Mendengarkan berita ini, penduduk Makkah mengucapkan Alhamdulillah, kemudian mereka berkata, “Inilah dia tanda-tanda yang sangat-sangat kami tunggu (selama ini).” Lantas mereka segera pergi ke Syam.”

Abdullah bin Amru RA berkata,

“Apabila sepasukan tentera ditelan bumi di kawasan gurun, itulah tandanya akan muncul Al-Mahdi.”

Bacaan lanjut;
http://en.wikipedia.org/wiki/Sufyani
http://en.wikipedia.org/wiki/Assad_family
http://petunjukzaman.blogspot.com/2012/01/apakah-al-assad-syiria-sufyani.html

No comments:

Post a Comment