Thursday, April 4, 2013

ZIO-WAHABI DIKETUAI AS MENYEMARAKKAN PERANG GLOBAL TERHADAP ISLAM: ULAMA MUSLIM AMERIKA


Seorang ulama terkemuka Muslim Amerika telah memberi amaran mengenai perang global terhadap Islam yang diterajui oleh Amerika Syarikat, Israel dan Arab Saudi, Press TV melaporkan.

"Terdapat kesinambungan perang global terhadap agama Islam dan umat Islam di seluruh dunia. Terdapat musuh dalam selimut, sama ada ia adalah Arab Saudi, atau Bahrain, atau ia adalah penyembelihan yang berterusan dan pengeboman umat Syiah Islam di Pakistan, "kata Abdul Alim Musa, Imam Masjid Al-Islam dari Washington dalam temu pada hari Ahad.

"Di mana sahaja anda melihat di seluruh dunia, anda pasti melihat umat Islam sentiasa berada di bawah ancaman keganasan," katanya.

Ulama berkenaan menyelar perbuatan berdiam diri pihak PBB dan media antarabangsa menutup berita mengenai "proses pembersihan etnik yang sengit" terhadap umat Islam di Myanmar, Pakistan, Bahrain dan bahagian-bahagian lain dunia Islam.

Musa berhujah dengan mengatakan bahawa peperangan yang berterusan terhadap dunia Islam yang diterajui oleh "segitiga keganasan" yang terdiri daripada AS, Israel dan Arab Saudi.

Kenyataan dibuat, menurut laporan terbaru, keganasan mazhab di tengah-tengah Myanmar membunuh lebih daripada 40 orang pada 20 Mac dan beribu-ribu pelarian minoriti Muslim Rohingya yang mencakupi kira-kira lima peratus daripada penduduk Myanmar iaitu hampir mencecah 60 juta orang.

Tahun lepas, angka warga Rohingya yang terbunuh apabila pelampau Buddha melaksanakan kekejaman terhadap umat Islam di negeri barat Rakhine itu. Beribu-ribu warga Rohingya juga masih hilang.

Kerajaan Myanmar telah berkali-kali dikritik kerana gagal untuk melindungi umat Islam Rohingya.

Sumber Berita Press TV

No comments:

Post a Comment