Thursday, July 9, 2015

Doa ketua menteri Melaka untuk Najib



Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron hari ini mendoakan supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor dijauhi daripada segala bentuk fitnah.

Idris berkata, beliau bersama rakyat Melaka akan sentiasa mendoakan kesejahteraan ketua negara dan isterinya itu memandangkan dosa fitnah itu lebih teruk daripada membunuh.

"Saya doa supaya Allah sentiasa kurniakan kelazatan kehidupan, umur yang panjang, rezeki yang murah dan badan yang sihat. Kami di Melaka akan sentiasa mendoakan Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah serta keluarga agar dijauhi, dihindari dari sebarang bentuk fitnah sama ada fitnah dunia atau fitnah kubur.

"Sama-sama kita doakan supaya dihindari gejala fitnah kerana akibatnya nanti akan rosak binasa apa yang kita bina selama ini. Fitnah itu lebih buruk daripada membunuh," katanya sambil membaca hadis mengenai fitnah.

Beliau berkata demikian semasa berucap dalam majlis penyampaian sumbangan hari raya Badan Amal dan Kebajikan Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (BAKTI) kepada para pelatih Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) di Ayer Keroh, Melaka.

Selain itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Udang itu berkata, beliau juga berharap agar Najib dan Timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin serta rakan-rakan menteri di peringkat Persekutuan dapat mengharungi "ujian" yang ada ketika ini.

"Insya-Allah, berkat doa rakyat negeri Melaka, saya percaya Datuk Seri Najib dan Tan Sri Muhyiddin dan rakan-rakan di peringkat menteri Persekutuan akan berjaya harungi cubaan dan ujian ini dan Malaysia akan jadi negara yang maju pada masa depan," katanya lagi.

Jumaat lalu, Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report mendakwa bahawa hampir AS$700 juta (RM2.6 bilion) wang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Najib pada 2013.

Berikutan itu, pelbagai tekanan dihadapi Najib termasuk diminta untuk bercuti sementara siasatan dijalan terhadap dakwaan tersebut.

Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adanan Tengku Mansor turut menyeru kepada seluruh ahli Umno supaya bertenang dan berfikir secara rasional berhubung "serangan" yang dilakukan terhadap Najib yang juga presiden parti itu.

No comments:

Post a Comment