Thursday, July 9, 2015

Rosmah hanya mampu doa hadapi fitnah




Isteri perdana menteri Rosmah Mansor berkata, beliau hanya mampu berdoa kepada Allah berhubung dakwaan dan fitnah yang dilemparkan terhadap suaminya Datuk Seri Najib Razak.

Malah, beliau juga menasihatkan semua pihak supaya tidak memfitnah antara satu sama lain di bulan Ramadan yang mulia ini.

"Kita serah pada Allah SWT. Itu yang paling mustahak.

"Hari baik, bulan baik jangan kita fitnah satu sama lain. (Jangan memfitnah) itu adalah ajaran al-Quran.

"Kita serah pada Allah. Kita hanya mampu berdoa," kata Rosmah ketika ditanya mengenai perasaannya berhubung pelbagai dakwaan terhadap Najib baru-baru ini kepada Malaysiakini.

Beliau berkata demikian selepas majlis penyampaian sumbangan hari raya kepada para pelatih Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) di Ayer Keroh, Melaka.

Ditanya apakah yang dilakukannya sebagai isteri kepada Najib ketika menghadapi situasi begini , beliau dengan ringkas berkata:

"Sebagai isteri saya pun berdoa juga."

Najib sebelum ini berdepan tekanan dan digesa meletakkan jawatan berhubung dakwaan "kehilangan" wang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Tekanan semakin serius apabila pendedahan Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report yang mendakwa sejumlah wang dimasukkan ke dalam akaun peribadi perdana menteri itu.

WSJ dan Sarawak Report mendakwa hampir AS$700 juta (RM2.6 bilion) wang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Najib di AmBank, sebelum pilihan raya umum 2013.

Bagaimanapun, Najib menafikan dakwaan tersebut. Malah, Presiden Umno itu turut menuduh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai orang yang bertanggungjawab di sebalik dakwaan itu.

Sehubungan itu, Najib memulakan tindakan undang-undang terhadap WSJ berkaitan laporannya yang mendakwa wang dari dana 1MDB itu telah didepositkan ke dalam akaun peribadinya.

Bagaimanapun, ia bukan surat tuntutan seperti kebiasaannya, sebaliknya pasukan peguam Najib menghantar emel kepada Dow Jones, pemilik WSJ, meminta penerbitan itu mengesahkan sama ada ia mempertahankan laporannya dan memberi tempoh 14 hari kepada penerbitan itu untuk menjawab. 

No comments:

Post a Comment