Friday, May 21, 2010

Awas! 3 perompak di Nibong Tebal


Wanita baru bersalin dirompak 3 lelaki



2010/05/21
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
NIBONG TEBAL: Seorang wanita yang baru lima hari bersalin menempuh saat paling menakutkan apabila dirompak sekumpulan tiga lelaki di Taman Sintar Indah, Jawi dekat sini, kelmarin.
Malah, dalam kejadian jam 4 petang itu, mangsa, Jamie Thian, 32, terpaksa menggagahkan diri menaiki tangga ke tingkat atas rumah dua tingkatnya hanya untuk menunjukkan bilik utama.
“Ketika itu hanya saya bersama dua anak berusia lima hari dan tujuh tahun berada di rumah.

“Tiba-tiba seorang lelaki bertopeng muncul dari bilik air yang menghubungkan bilik sebelah meluru ke arah saya dan mengarahkan saya tidak membuat bising serta menyerahkan barang kemas,” katanya ketika ditemui di rumahnya.

Menurutnya, perompak berkenaan memegang sebilah parang dan mengugut mencederakannya dan anak jika tidak menyerahkan barang kemas.

Jamie berkata, dia memaklumkan perompak terbabit tidak memiliki wang kerana baru lepas bersalin dan muncul dua lagi perompak mengarahkannya menunjukkan bilik lain di tingkat atas.

“Dalam keadaan tidak bermaya dan kesakitan, saya bawa anak sulung berusia tujuh tahun menemani saya ke tingkat atas.

“Selepas perompak menggeledah bilik, saya diarah turun dan duduk di ruang tamu serta tidak membuat bising,” katanya yang bersyukur kerana dia serta anak tidak dicederakan.

Suami mangsa, Tee Teck Shang, 32, berkata Jamie menghubunginya menyatakan dia dirompak lalu bergegas pulang serta menghubungi ahli keluarga lain.

“Perompak menggunakan sarung bantal di bilik utama untuk mengisi barang kemas dan wang tunai.

“Begitupun, saya bersyukur anak dan isteri tidak dicederakan,” katanya.

No comments:

Post a Comment