Monday, September 13, 2010

Gambar Anak-anak Sosilawati




Ini ialah gambar anak-anak Sosilawati Lawiya:
Erni Dekritawati Yuliana, 25; Erwan Suwari Ridzuan, 24, Erni Erinawati Sofea, 21 tahun, Md Erwan Nasri, 23, Erni Reenilawati, 20, dan Siti Nur Fatimah, 13 tahun.






Gambar ini dipercayai dirakamkan untuk ruangan sebuah majalah dan khas untuk tatapan pembaca sempena menyambut Aidilfitri tahun ni. Gambar kengangan yang tak dapat dilupakan saat saat akhir sebelum hilangnya Datuk Sosilawati.

Erni Dekretawati Yuliana Buhari

Anak sulung Sosilawati iaitu Erni Dekritawati Yuliana Buhari semakin terserlah kejayaan dan kebolehannya dalam dunia perniagaan dan namanya pun dikenali ramai. Erni ialah Pengarah Nouvelle Beauty Centre Sdn Bhd sekarang. Bakatnya diwarisi dari ibunya Sosilawati dengan bukti kejayaan dalam bidang perniagaan.

Dia diajar berdikari sejak kecil, Erni atau mesra dipanggil Rita mendapat pendidikan peringkat Ijazah Sarjana Muda Seni (Tekstil) Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam sebelum melanjutkan pengajian ke peringkat Sarjana Perniagaan Antarabangsa di Universiti Nottingham Trent, United Kingdom.
Rita mendapat pendedahan dalam dunia perniagaan sejak sekolah menengah apabila ibunya sering membawanya ke pejabat.



Dia pernah meminta kebenaran ibunya untuk mencari pengalaman kerja di United Kingdom selepas tamat pengajian kerana penuntut asing mempunyai dua tahun visa untuk kerja, tetapi ibunya tidak membenarkannya bekerja di sana kerana buat apa membazir masa sedangkan lebih banyak benda boleh dipelajari bersama perniagaan ibunya sendiri.

Erni bersama ibunya Sosilawati




Profil Erni Dekritawati
NAMA: Erni Dekritawati Yuliana Buhari
JAWATAN: Pengarah Nouvelle Beauty Centre Sdn Bhd
PENDIDIKAN: Ijazah Sarjana Perniagaan Antarabangsa Universiti Nottingham, United Kingdom
UMUR: 25 tahun
ASAL: Kuala Lumpur
ADIK BERADIK: Sulung daripada enam beradik
http://nurizspace.blogspot.com/2010/09/gambar-anak-anak-sosilawati.html

No comments:

Post a Comment