Tuesday, August 7, 2012

Royalti Kelantan: Mustapa mahu jadi juara pula


KOTA BHARU: Kenyataan terbaru Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed yang tiba-tiba berkata kononya akan berusaha menyelesaikan tuntutan royalti negeri itu dianggap sesuatu yang pelik.

Ini kerana sebelum ini, Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri adalah antara pemimpin Umno terawal mengeluarkan dua sebab kenapa Kelantan tidak layak menerima bayaran royalti.

Dalam kenyataan pada 27 Jun 2009 beliau menyebut dua sebab itu adalah, pertamanya kerana eksploitasi yang ada ialah di kawasan pertindihan tuntutan antara Malaysia dan Thailand dan antara Malaysia dan Vietnam dan kedua, eksploitasi sekarang dibuat lebih dari 3 batu nautika dari pantai Kelantan.

Mengulas perkara itu, Setiausaha Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Pendaratan Minyak dan Gas ke Kelantan (Royalti), Muhammad Hisyamuddin Ghazali berkata, kenyataan Mustapa itu tidak lebih dari cuba menjadi hero selepas melihat sokongan rakyat terhadap kerajaan negeri yang berterusan menuntut royalti.

"Umno Kelantan cuba ingin menjadi hero dalam isu royalti apabila mereka mendapat tahu Kerajaan Pusat berada dalam keadaan tertekan ekoran Tuanku Sultan Kelantan memperkenan menandatangani plak royalti pada 5 Jun 2012 lalu.

"Padahal Umno Kelantan melalui Dato Pa (Mustapa) lah yang mula-mula kata Kelantan tak layak dapat Royalti pada 2009 bila Kerajaan Negeri tuntut royalti daripada Kerajaan Persekutuan," katanya.

Mustapa dalam kenyataan ketika majlis ‘Makan Colek Bersama Media’ semalam dilaporkan berkata Umno Kelantan akan berusaha menyelesaikan isu berbangkit termasuk tuntutan royalti minyak yang kini menjadi modal kempen pembangkang sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah mengulangi pendiriannya supaya Barisan Nasional perlu menyelesaikan segera isu royalti minyak yang dituntut Kelantan sebelum PRU13.

Tokoh Perjuangan Kemerdekaan : Shamsiah Fakeh



Perjalanan beliau dalam perjuangan menentang penjajah bermula dari tahun 1945 apabila beliau mula menyertai PKMM (Parti Kebangsaan Melayu Malaya) sebuah parti Melayu revolusioner. Berkat kepimpinan dan kelantangan beliau dikagumi oleh kepimpinan PKMM dan dilantik menjadi Ketua Bahagian Wanita PKMM yang lebih dikenali sebagai AWAS (Angkatan Wanita Sedar). Beliau telah menjelajah keserata pelosok tanah air dan membakar semangat rakyat yang ketika itu masih jahil dalam mainan politik penjajah. Apabila PKMM diharamkan, beliau telah menyertai perjuangan bersenjata dan meredah rimba Tanah Melayu bagi menghalau British.

Sesungguhnya, bagi mereka yang mula berjinak-jinak dalam perjuangan haruslah mencontohi kekuatan semangat dan keteguhan pendirian wanita ini. Kekentalan semangat dan keteguhan pendirian ini bukanlah boleh diperolehi dalam sekelip mata, tetapi melalui pengalaman dan pegangan terhadap sesuatu prinsip yang diperjuangkan. Sikap tidak mengenal putus asa haruslah dicontohi oleh golongan reformis. Hanya mereka yang menghargai wira bangsanya meletakkan Shamsiah Fakeh di tempat yang sesuai, sebaris dengan tokoh-tokoh kemerdekaan negara.

Soalan untuk renungan anak pasca merdeka


1. Benarkah Umno tidak pernah berperang dengan British dan pemimpinnya hanya berunding untuk mendapat kemerdekaan. Jadi Tunku adalah perunding atau pejuang?

2. Sebelum merdeka British begitu terancam dengan PKM selepas merdeka Umno pula, walaupun sudah berdamai (1989) tetapi tetap gelabah. Apakah mereka bimbang mengenai hakikat sejarah yang akan terbongkar?

3. Benarkah ramai tentera British telah menjadi korban gerila Tentera Pembebasan Rakyat Malaya (TPRM) yang terdiri dari seluruh bangsa rakyat Malaya yang bergabung tenaga bersama PKM?

4. Bilakah semboyan merdeka bermula dan siapakah pemulanya?

5. Benarkah ramai perajurit TPRM juga telah terkorban menentang tentera penjajah Inggeris sejak darurat 1948 hinggalah merdeka. Apakah maksud pernyataan ini?

6. Kalau merdeka tanpa pertumpahan darah kenapa begitu ramai nama-nama askar Inggeris yang yang mati direkodkan di tugu negara kita. Kenapa mereka mati? Mempertahankan siapa - tanah jajahan atau rakyat Malaya?

7. Benarkah Darurat 1948 adalah perang terhadap rakyat yang berjuang bersemboyankan merdeka. Mereka ditangkap, dipenjara dan dibunuh yang terlepas menyusup ke hutan bergerila membentuk TPRM.

8. Akta Darurat 1948 adalah demi keselamatan negara atau keselamatan imperialis Inggeris di Malaya?

9. Benarkah darurat 1948 ini diisytiharkan sesudah kuasa penjajah Inggeris melihat PKMM, AWAS, API, PKM, BATAS, Kesatuan Buruh dan lain-lain telah berjaya mengumpulkan berjuta rakyat Malaya di bawah PUTERA-AMCJA untuk mengusulkan negara merdeka berpelembagaan.

10. Benarkah darurat 1948 diistiharkan bagi mengekang tekanan dan suara merdeka di bawah PUTERA-AMCJA pelbagai kaum rakyat Malaya ketika itu.

11. Benarkah HARTAL yang dilancarkan pada 1948 adalah antara penyebab kuasa imperialis Inggeris melancarkan akta darurat 1948… dan kenapa?

12. Siapakah yang sebenarnya dalam keadaan darurat – imperialis Inggeris atau rakyat kerana kebangkitan seluruh rakyat ketika itu?

13. Benarkah akta ini adalah muslihat untuk British tidak mengisytiharkan perang sedangkan ia suatu perang terhadap rakyat yang berjuang menuntut Merdeka dengan membawa masuk 400,000 tentera dari tanah-tanah jajahannya ke Malaya ?

14. Kerana akta ini ramai pemimpin PKMM, AWAS, API serta lain-lain parti yang berjuang untuk menuntut merdeka telah bersama PKM dan berjuang dengan senjata menentang Inggeris dan kenapa ?

15. Jika mereka tidak memilih hutan dan gerila apakah pilihan yang ada untuk mereka kerana seluruh parti-parti progresif telah diharamkan. Apakah mereka perlu memilih rumah pasung Inggeris (balai polis), penjara atau tali gantung (Umno sahaja yang tidak diharamkan ketika itu kerana ia ditaja oleh British).

16. Kenapa perang dalam negeri terus berlangsung selepas merdeka. Bukankah ini antara syarat yang dikenakan Inggeris untuk merundingkan kemerdekaan? Apakah signifikan syarat ini? Tidakkah untuk memberi masa kepada British bagi mengelak “premature withdrawal” dan apakah signifikannya terhadap soal perniagaan senjata jangka panjangke Malaya oleh British serta kepentingan mempertahankan harta mereka (kolonial) yang masih ada?

17. Benarkah Inggeris memberi kemerdekaan kepada Malaya kerana mereka hormat orang Melayu yang mereka pernah tulis sebagai bangsa yang tinggal di atas pokok (1786) atau kerana mereka sudah tidak dapat tahan terhadap ribuan serangan bertubi-tubi dari gerila PKM yang menyebabkan beribu-ribu askarnya cedera dan terkorban.

18. Setujukah kalau kita katakan bahawa kita hanya ada sebelah buku sejarah iaitu versi Umno sedangkan Inggeris mempunyai buku sejarah tentang negara kita yang lebih lengkap yang tersimpan di London.

19. Bolehkah wira-wira Melayu silam seperti Tok Janggut, Datuk Bahaman, Mat Kilau, Datuk Sagor, Datuk Maharajalela dan yang lainnya yang dituduh oleh British sebagai pengganas itu diterima sebahagian dari pejuang kemerdekaan.

20. Benarkah pada tahun 1948 Umno hanya sebuah parti (gerombolan) kecil minoriti seperti PERKASA hari ini ?

21. Kenapa semboyan Umno adalah hidup Melayu dan bukan Merdeka, adakah ini kerana mereka pada awalnya memperlekehkan gerakan untuk merdeka atau takut atau ingin mengambil hati Inggeris?

22. Kenapa rundingan Baling 1955 gagal. Tidakkah Tunku di bawah tekanan David Marshallyang merancang untuk menggagalkan rundingan ini? [Said Zahari (17 tahun pernah merengkok dalam penjara) Ketua Pengarang Utusan Melayu ketika itu - adalah penulis cerita ini masih hidup serta boleh diwawancara].

23. Kenapa Rundingan Baling II yang dijanjikan oleh Tunku tidak menyusul bagi menamatkan perang dalam negeri. Apakah kesannya, jika berdamai bukankah tiada tentera kita yang terpijak periuk api dan menjadi korban perang yang sia-sia?

24. Ramai pemimpin-pemimpin Melayu termasuk ulama telah ditangkap dan dipenjara kerana mereka tidak sealiran dengan Umno. Mereka telah dicap sebagai pengganas kemudian ditangkap - kenapa?

25. Di manakah pemimpin Melayu yang progresif seperti Dr Burhanudin al-Helmi, Mustapha Hussein serta Pak Sako, Ahmad Boestamam, Ustaz Abu Bakar al-Bakir dan lain-lainnya telah menghabiskan usia mereka kalau bukan dalam penjara sedangkan mereka adalah nasionalis?

26. Jika PKM adalah anti agama dan tuhan, bagaimana ulama seperti Ustaz Abu Bakar al-Baqir dan ramai pemimpin progresif Melayu boleh berjuang dalam satu pasukan yang sama menentang Inggeris.

27. Kenapa di setiap daerah (province) di China terdapat masjid malah jumlah orang Islam di China lebih dua kali ganda dari penduduk Islam di Malaysia? Begitu juga penganut agama lain bebas mengamal agama mereka.

28. Kenapa orang Melayu selalu ditakut-takutkan dengan fikiran lapuk terhadap komunis yang dituduh tidak percaya kepada Tuhan serta anti agama sedangkan Umno menjunjung sistem ekonomi riba sedang Allah menganjurkan perang terhadap riba dan memberi ancaman dengan api neraka (al-Baqarah: 279 dan 275).

29. Kenapa ulama-ulama upahan Umno lebih gemar menyerang socialism yang anti riba daripada menyerang capitalism yang mendukung sistem ekonomi riba?

30. Kenapa dalam setiap ulang tahun perayaan kemerdekaan Umno tidak menonjolkan pejuang-pejuang lain yang sepanjang abad bergerila menentang kuasa penjajah Inggeris seperti Tok Janggut, Datuk Bahaman, Mat Kilau, Datuk Maharajalela, Datuk Sagor serta yang sebelumnya. Adakah hanya Tunku sahaja yang berjasa kerana dia dipilih oleh Inggeris menjadi wakil untuk berunding?

31. Kenapa Umno sangat benci dan memusuhi pemimpin progresif Melayu hingga sanggup melebelkan mereka sebagai komunis agar mereka dijauhi oleh masyarakat dan tidak mengganggu tahta kuasa yang sedang berada di tangan Umno.

32. Siapakah yang menggerakan gerakan menentang Malayan Union 1948 sedangkan pada waktu itu Umno hanya gerombolan dan sangat kecil jumlahnya.

33. Benarkah PUTERA-AMCJA telah menggerakan seluruh rakyat Malaya keluar menentang Malayan Union pada 1948? Kenapa tidak nampak satu pun bendera Umno ketika itu sedangkan terdapat ribuan kibaran bendera yang lain?

34. Pernahkah Umno menjelaskan tentang makna merah dan putih benderanya dan dari mana mereka telah menciplaknya ?

35. Betulkah MCA itu berasal daripada Parti Kuomintang (bukan PKM) yang pernah mengganas selama 14 hari ketika Jepun tewas pada tahun 1945 ?

36. Kenapa rakyat Malaysia disuruh mendewakan Tunku Abdul Rahman sahaja dan tidak boleh menghargai pejuang-pejuang kemerdekaan yang lain yang telah menyumbangkan bakti menghalau Inggeris keluar dari negara ini?

37. Kenapakah Umno terus memusuhi PKM walaupun mereka sudah berdamai pada tahun 1989? Adakah ini suatu cara untuk mereka terus menipu rakyat?

38. Adakah mana-mana rekod jenayah yang pernah dilakukan oleh ratusan bekas-bekas perajurit PKM yang dapat kita jadikan bukti bahawa mereka adalah spesis pengganas selepas 22 tahun mereka bersama rakyat?

39. Kenapa Umno perlu gelabah apabila kisah sebenar Bukit Kepong didedahkan. Jika versi Umno benar kenapa perlu gelabah kerana kebenaran tetap kebal?

40. Kenapa tidak diadakan perdebatan, forum secara terbuka mengenai perkara ini?

41. Kenapa orang yang berbeza pandangan tentang sesuatu kisah boleh dituduh pengganas hanya kerana dia tidak bersetuju dengan kerajaan.

42. Jika kisah ini tidak betul kenapa ianya tidak dibetulkan sahaja melalui pembentangan fakta-fakta dan bukti yang sahih?

43. Adakah rakyat semakin kelihatan cenderung untuk tidak mempercayai sejarah yang ditulis oleh Umno – apakah dosa Umno hingga ia semakin dibenci?

44. Adakah ini tanda awal bahawa kuasa dan sejarah sedang mengalami perubahan?

45. Kenapa Umno masih memaksa rakyat melihat sejarah dari perspektif penjajah – tidakkah ini suatu kecurangan yang besar terhadap rakyat?

46. Adakah rakyat akan menolak kenyataan bahawa Tunku itu adalah salah seorangperunding untuk kemerdekaan di samping itu terdapat juga ramai lagi tokoh dan pejuang yang lain yang juga berjasa?

47. Adakah salah kalau kita menerima orang lain juga berjuang dan mereka juga perlu diberi sanjungan kerana jasanya sama ada besar atau kecil.

48. Peristiwa Bukit Kepong berlaku pada tahun 1950 (sebelum Merdeka) yang menggariskan pertentangan di antara anak tempatan dengan penjajah – kenapakah Umno terus-terusan mahu membela penjajah ? Adakah kita masih belum merdeka?

49. Kepada anak muda Malaysia sesekali pergilah melawat tugu negara dan fikirkan fakta-fakta yang terpahat di situ kemudian cuba fikirkan dari siapa kita merdeka. Dari Inggeris atau PKM?

50. Tidakkah sejarah negara bangsa kita begitu comot, kotor dan curang, hingga amat sedikitdaripada rakyat Malaysia (termasuk professor, guru sejarah dan pelajar serta pemimpin dan ahli-ahli Umno) yang benar-benar faham dan dapat menceritakan rentetan sebenarperjuangan menentang penjajah dan mencapai kemerdekaan?

51. Tidakkah ia bagai seorang gadis yang telah disolek sesuka hati hingga tiada yang dapat mengenalinya dari kalangan anak muda Malaysia hari ini?

52. Abdullah CD pernah bertemu Jins Samsudin mengenai fakta filem Bukit Kepong yang jauh terpesong namun beliau telah mengelak diri untuk janji temu kedua yang telah dipersetujui untuk membetulkan fakta ini. Kenapa Jins mengelak kalau bukan kerana Jins sebenarnya berniat memesongkan sejarah kerana ini adalah projek untuk menipu rakyat oleh Umno?

53. Benarkah kita sudah merdeka sedang kita boleh saja masuk penjara hanya kerana kita memakai baju kuning sesudah dituduh komunis atau subversif oleh pemerintah.

54. Jika sejarah kita umpama seorang gadis, apakah harus dia disolek sesuka hati hanya untuk mempertahankan kuasa yang diperolehi hasil dari perjuangan orang lain?
 

Pesanan Tuan Guru Ustaz Haron Din kepada semua orang2 Melayu Islam...

Projek terbaru dari Mat Said..


Kerajaan Negeri Terengganu telah memperuntukkan sebanyak RM2 juta untuk projek penanaman Ubi GADONG bagi memastikan rakyatnya mempunyai payudara yang besar. Rancangan ini mendapat sokongan 100% daripada Wanita UMNO Terengganu!

Negeri lain tak nak cuba ke projek ini?
 

Hanya di Kelantan

TOMAHAN DAN FITNAH BARISAN NATIONAL MENJADI-JADI DI BULAN RAMDHAN...

TOMAHAN DAN FITNAH BARISAN NATIONAL MENJADI-JADI DI BULAN RAMDHAN.....SYAITAN DI RANTAI.....TETAPI UMNO BEBAS DARI SYAITAN...MASYAALLAH!!..

Paras air di tujuh empangan di Selangor masih berada pada paras tertinggi, kata exco kanan Selangor, Ronnie Liu.

Justeru, beliau memberi amaran kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) supaya tidak mereka kenyataan berhubung krisis air.

Liu yang memegang portfolio kerajaan tempatan berkata, beberapa ketua kampung dan ahli majlis pagi ini sudah melawat empangan berikut dan mendapati ia masih penuh.

Wakil rakyat DAP itu kemudian mempersoalkan cadangan catuan air di Lembah Klang ekoran tidak berlaku kekurangan air seperti didakwa.

"Kita tidak percaya cerita mereka kerana semua empangan dan sungai dipenuhi air.

"Kenapa perlu catu? Adakah mereka mengaku tidak tahu bagaimana merawat air secara berkesan? Sebenarnya ada banyak air mentah," katanya kepada Malaysiakini.

Beliau menambah, sekiranya SYABAS tidak mampu merawat air mentah, syarikat konsesi itu patut menyokong rancangan menteri besar untuk mengambil alih operasinya....

RENUNG-RENUNGKAN FIKIR-FIKIRKAN LAH......MASYAALLAH!!'

Patutlah Anggota Polis Taat Membabi Buta Pada Umno BN.. Ini Sebabnya..!!


Bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari berkata, anggota polis mengundi BN kerana bimbang dianggap "derhaka dan tidak bersyukur" sekiranya mengundi pembangkang.

Fauzi yang menyertai PAS Mei lalu berkata perkara itu timbul kerana "keterikatan" anggota polis kepada kerajaan yang membayar gaji dan elaun kepada anggota pasukan terbabit.

"(Ramai anggota polis) berpandangan gaji, elaun dibayar oleh kerajaan. (Mengikut) fahaman kita, kerajaan adalah tak boleh selain daripada BN.

"Lantaran itu, (mengikut) fahaman kita, dalam keadaan mengundi, siapa yang tidak mengundi BN itu... akan dianggap sebagai derhaka, atau tidak berterima kasih atau bersyukur kepada orang (kerajaan) yang beri elaun, gaji beri kita makan," katanya dalam wawancara dengan Malaysiakini baru-baru ini.

Tegasnya, kerajaan dan parti adalah dua perkara yang perlu dibezakan dan anggota polis berhak membuat pilihan masing-masing bagi memilih parti tertentu untuk menerajui kerajaan dalam pilihan raya.

"Kita boleh pilih mana-mana (parti), yang lebih baik, telus, jujur, berpegang amanah, tidak menekan (dan) tidak rasuah.

"Jadi, jangan ada kekhuatiran, kita nak sokong parti lain, (menyebabkan) kita akan dilabel khianat, derhaka. Tidak timbul sama sekali. Sepatutnya semangat sebegini ada," katanya.

Ditanya sekiranya kerajaan memberi tekanan kepada anggota polis supaya menyokong BN dalam pilihan raya, bekas ketua polis Selangor itu berkata perkara itu tidak berlaku.

Namun, selagi anggota polis atau penjawat awam lain bekerja dalam kerajaan, mereka perlu mematuhi peraturan, garispanduan operasi atau perintah yang telah ditetapkan, katanya.

Jika anggota polis menyatakan sokongan politik secara terbuka kepada parti tertentu pula, mereka juga dianggap "mengingkari peraturan umum", katanya.

"Kerajaan mengikat kamu, kamu kena patuh, kena berkhidmat. Tetapi dalam berkhidmat, tidak ada unsur-unsur supaya memihak. Tidak (ada). (Polis berkhidmat) untuk semua rakyat, (dengan) adil. Jadi kita kena adil," katanya.

Sepanjang 32 tahun perkhidmatannya dalam pasukan polis, Fauzi juga pernah menjadi ketua polis Sarawak. ~malaysiakini

p/s: Patutlah anggota polis taat membabi buta pada Umno BN.. Sebab fikiran telah di racun...!!

Kenapa Berita Nie Tak Keluar Tv1 & tv3 ?? Fikir La Noooo....

Keistimewaan Al-Quran Dan Malam Lailatulqada

Keistimewaan Al-Quran Dan Malam Lailatulqadar. Baca sini-> http://bit.ly/QGLR98

Berpuluh-puluh tahun kita simpan gambar wajah Tuanku Abdul Rahman ibni Almarhum Tuanku Muhammad pada matawang Malaysia.


Wajah beliau digunakan pada matawang ringgit sejak 12 Jun 1967. Pada tarikh ini wang Ringgit Malaya dan Borneo British secara rasminya digantikan dengan matawang baru.

Tapi pernahkah anda fikir dari mana contoh gambar tersebut diambil? Yang anda tengah tengok adalah gambar asal Tuanku Abdul Rahman ibni Almarhum Tuanku Muhammad Tuanku Puan Besar Kurshiah binti Almarhum Tuanku Besar Burhanuddin.

Agong pertama Malaysia dan menjadi Agong dari 31 Ogos 1957 sehingga kemangkatan baginda pada 1 April 1960. Baginda dputerakan pada 24 Ogos 1895 di Seri Menanti Negeri Sembilan.

Derma untuk Palestin adalah Sadaqah yang wajib hukumnya ke atas umat Islam menurut Dr Yusuf Al-Qardhawi.

Derma untuk Palestin adalah Sadaqah yang wajib hukumnya ke atas umat Islam menurut Dr Yusuf Al-Qardhawi.

Bersempena dengan kedatangan Ramadhan pada kali ini, Aman Palestin telah mengadakan projek "Ramadhan di bumi Palestin"
bagi membantu saudara-saudara kita disana mengharungi ibadah puasa di tengah-tengah kancah kemanusiaan yang amat dahsyat dan menyayat hati.

Anda juga boleh 'bank in' diatas nama AMAN PALESTIN BERHAD
Bank Islam Malaysia Berhad: 12029010047880. (online)
Maybank Malaysia Berhad: 562263010787. (online)
Bank Rakyat (M) Berhad: 22-080-619592-2. (online)
Bank Muamalat (M) Berhad: 12070005133717. (Hanya secara manual)
RHB Islamic Bank: 21245760004907. (Hanya secara manual)

Anda juga boleh menderma melalui sms pada nilai RM10/ RM5/ RM3/ RM1. cara-caranya :

Taip mesej ikut jumlah yang ingin didermakan eg : PALESTIN<jarak>10
hantarkan ke 39111.

"Tidak berkurangan harta seorang hamba yang mengeluarkan sedekah"
-hadis riwayat Tirmizi

Saman Malu terhadap YAB Perdana Menteri

Saman Malu terhadap YAB Perdana Menteri ekoran ungkapan 'HARAM JADAH' yg diucapkan PM di Felda Jengka 8 pada 8 mei lalu; difailkan di Mahkamah Tinggi Temerloh jam 3 petang tadi.

8 orang peneroka melantik Lawyer Hj Haris Abdullah mewakili mereka. Suatu catatan sejarah bilamana PM disaman kerana memaki hamun rakyatnya sendiri!

Ungkapan bermaksud menghina itu turut menyuburkan perasan buruk sangka dan permusuhan sesama masyarakat Felda mengakibatkan plaintif telah dipulaukan, dicemuh dan menjadi sasaran berita negatif oleh media sepanjang agihan durian runtuh.

Akibatnya, kredibiliti, reputasi dan nama baik plaintif telah tercemar teruk dan dibenci ramai sehingga membuatkan plaintif membuat laporan polis pada 7 Jun yang lalu.

Sehubungan dengan itu, melalui saman hari ini, plaintif menuntut ganti rugi am dan khas seperti mana ditaksirkan mahkamah, ganti rugi teruk, faedah lima peratus dan kos guaman.
 

Amazing ‘Parrot Fish’ !!!!!


They can make themselves a kind of mucus sleeping bag! It masks their smell from predators and keeps parasites away.

syria


Syahid Khalil Siraj.
Tahun kedua dari universitas Pembebasan Literatur Arab (univ Partai Ba'ath, sebelum revolusi).
Hafidz Quran dengan suara merdu. Dengarkan dia, VIDEO: http://bit.ly/RHHHvA 3 tahun yang lalu sebelum dia terbunuh...

Kita minta Allah agar menerimanya sebagai Syuhada dan Shalihin...
Ayo ber-alFateha untuknya. -NR-

|MALAY|
Syahid Khalil Siraj.
Pelajar tahun kedua Universiti pembebasan Arab (univ Partai Ba'ath, sebelum revolusi). Seorang Hafidz Al-Qur’an yang bersuara merdu. Dengarkan alunan suaranya 3 tahun lalu sebelum dia terbunuh VIDEO: http://bit.ly/RHHHvA

kita memohon kepada Allah agar menerimanya sebagai Syahid dan salihin. Bersama-sama kita membaca Al-Fateha untuknya. -NJB-

Kisah Wanita Tua Dari Bani Israil


Dalam sebuah riwayat, Rasulullah Shallallahu’alahi Wasallam menceritakan sebuah kisah tentang Nabi Musa ‘alaihissalam dan Bani Israil. Berikut ini kisahnya:

عن أبي موسى قال:” أتى النبي صلى الله عليه وسلم أعرابيا فأكرمه فقال له: ائتنا، فأتاه، فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم (وفي واية: نزل رسول الله صلى الله عليه وسلم بأعرابي فأكرمه، فقال له رسول الله صلى الله عليه وسلم: تعهدنا ائتنا، فأتاه الأعرابي فقال له سول الله صلى الله عليه وسلم:) سل حاجتك، فقال: ناقة برحلها وأعنزا يحلبها أهلي، فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم أعجزتم أن تكونوا مثل عجوز بني إسرائيل؟ فقال أصحابه: يا رسول الله وما عجوز بني إسرائيل؟ قال: إن موسى لما سار ببني إسرائيل من مصر، ضلوا لطريق فقال: ما هذا؟ فقال علماؤهم: نحن نحدثك، إن يوسف لما حضره الموت أخذ علينا موثقا من الله أن لا يخرج من مصر حتى ننقل ظامه معنا، قال: فمن يعلم موضع قبره؟ قالوا: ما ندري أين قبر يوسف إلا عجوز من بني إسرائيل، فبعث إليها فأتته فقال: دلوني لى قبر يوسف، قالت: لا والله لا أفعل حتى تعطيني حكمي، قال: وما حكمك؟ قالت: أكون معك في الجنة، فكره أن يعطيها ذلك فأوحى الله إليه أن أعطها حكمها، فانطلقت بهم إلى بحيرة موضع مستنقع ماء، فقالت: انضبوا هذا الماء فأنضبوا، قالت: احفروا واستخرجوا عظام يوسف فلما أقلوها إلى الأرض إذا الطريق مثل ضوء النهار “

Dari Abu Musa ia berkata, seorang badwi datang kepada Nabi Shallallahu’alaihi Wasallam, kemudian beliau memuliakannya dan berkata: ‘kemarilah‘. Orang badwi itu lalu mendatangi beliau. Kemudian Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam bersabda:

( Dalam riwayat lain, Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam turun dari tunggangan beliau lalu memuliakannya. Beliau berkata kepada orang itu: ‘kemarilah bersama kami‘. Orang badwi itu lalu mendatangi beliau. Kemudian Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam bersabda: )

“Sebutlah apa yang engkau inginkan“. Orang badwi menjawab: ‘Saya ingin unta dan pelananya serta kambing yang dapat diperah untuk memberi minum keluarga saya’. Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam lalu bersabda:

“Apakah kalian tidak menginginkan seperti yang diinginkan oleh wanita tua dari Bani Israil?”. Para sahabat bertanya: “Wahai Rasulullah siapa yang dimaksud wanita tua dari Bani Israil itu?”. Beliau berkata: “Musa ketika pergi dari Mesir bersama Bani Israil, mereka tersesat di jalan”. Musa bertanya: “Apa sebabnya menjadi begini?”. Orang-orang berilmu dari Bani Israil menjawab: “Kami beritahukan kepadamu, Nabi Yusuf ketika menjelang wafatnya membuat perjanjian dengan kami yang dipersaksikan oleh Allah, yaitu agar tidak keluar dari Mesir kecuali membawa jasad beliau bersama kami”. Musa berkata: “Kalau begitu siapa yang mengetahui dimana letak kuburnya?”. Mereka berkata: “Diantara kami tidak ada yang tahu letak makam beliau kecuali seorang wanita tua dari Bani Israil”. Lalu Musa mengutus orang untuk memanggilnya hingga wanita tersebut datang kepada Musa. Musa berkata kepada wanita itu: “Tunjukan kami letak makam Nabi Yusuf”. Wanita tersebut berkata: “Demi Allah tidak akan aku lakukan, sampai engkau mentaati ketentuanku”. Musa bertanya: ‘”Apa ketentuanmu itu?”. Wanita tersebut berkata: “Jadikan aku penghuni surga bersamamu”. Nabi Musa pun enggan memenuhinya, hingga Allah mewahyukan kepada Musa agar mentaati ketentuan tersebut. Lalu mereka pergi ke mata air dari sebuah danau. Wanita tersebut berkata: “Keringkan airnya lalu gali dan keluarkanlah jasad Nabi Yusuf”. Ketika jasadnya diangkat, jalan pun seketika menjadi jelas bagaikan terangnya siang.

(HR. Abu Ya’la dalam Musnad-nya 1/344, Al Hakim 2/404-405)

Derajat Hadits

Al Hakim berkata: “Hadits ini shahih sesuai dengan syarat Shahih Bukhari dan Muslim”. Penilaian Al Hakim ini disetujui oleh Adz Dzahabi. Al Albani berkata: “Yang benar, hadits ini shahih sesuai dengan syarat Shahih Muslim saja. Karena Al Bukhari tidak mengeluarkan riwayat Yunus di dalam Shahih-nya, melainkan di kitabnya yang lain yaitu Juz Al Aqira’ah“. (Silsilah Ahadits Shahihah, 1/623)

Faidah Hadits

1. Betapa mulianya akhlak Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam terhadap orang awam.

2. Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam adalah pemimpin negara yang senantiasa peduli terhadap kebutuhan rakyatnya, terutama orang-orang lemah yang kurang mampu. Tidaklah tersisa harta beliau melainkan sebatas harta untuk memenuhi kewajiban sebagai suami kepada keluarganya dan harta untuk diberikan kepada orang lain. Sebagaimana sabda beliau:

لا يحل للخليفة من مال الله إلا قصعتان قصعة يأكلها هو وأهله وقصعة يضعها بين يدي الناس

“Bagi seorang khalifah, tidak halal memiliki harta dari Allah, kecuali dua piring saja. Satu piring untuk kebutuhan makannya bersama keluarganya. Dan satu piring untuk ia berikan kepada rakyatnya” (HR. Ahmad, dishahihkan oleh Al Albani dalam Silsilah Ahadits Shahihah no.362)

3. Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam membimbing ummat-nya agar senantiasa lebih mendambakan kebaikan akhirat dibanding kebaikan dunia semata. Umar bin Khattab Radhiallahu’anhu berkata:

فَرَأَيْتُ أَثَرَ الْـحَصِيرِ فِي جَنْبِهِ فَبَكَيْتُ. فَقَالَ: مَا يُبْكِيكَ؟ فَقُلْتُ: يَا رَسُولَ اللهِ، إِنَّ كِسْرَى وَقَيْصَرَ فِيمَا هُمَا فِيهِ وَأَنْتَ رَسُولُ اللهِ. فَقَالَ: أَمَا تَرْضَى أَنْ تَكُونَ لَـهُمُ الدُّنْيَا وَلَنَا الْآخِرَةُ؟

“Ketika aku melihat bekas tikar di sisi badan beliau, aku pun menangis. Beliau bertanya, “Apa yang membuatmu menangis?” Aku jawab, “Wahai Rasulullah, sungguh Kisra dan Kaisar berada dalam kemegahannya, padahal engkau adalah utusan Allah” Beliau menjawab, “Tidakkah engkau ridha mereka mendapatkan dunia sedangkan kita mendapatkan akhirat?” (Muttafaq ‘alaihi)

Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam bersabda:

وَاللهِ مَا الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا مِثْلُ مَا يَجْعَلُ أَحَدُكُمْ إِصْبَعَهُ هَذِهِ – وَأَشَارَ يَحْيَى بِالسَّبَّابَةِ – فِي الْيَمِّ، فَلْيَنْظُرْ بِمَ تَرْجِعُ

“Tiadalah dunia dibanding akhirat melainkan hanyalah seperti air yang menempel di jari ketika salah seorang dari kalian mencelupkannya di laut.” (HR. Muslim no.2858).

4. Rasulullah Shallallahu’alaihi Wasallam mengharapkan para sahabatnya meminta sebagaimana yang diminta oleh wanita tua dari Bani Israil, yaitu: surga. Ini menunjukkan bahwa mengharap surga itu tidaklah tercela, bukan tanda sedikitnya keikhlasan, bukan tanda rendahnya cinta kepada Allah, sebagaimana yang disangka oleh sebagian orang.

5. Kaum Bani Isra’il ketika itu berada di atas ilmu dan tauhid yang lurus, mereka tidak menyembah atau mengagungkan kuburan para Nabi. Mereka tidak ngalap berkah atau bertawassul dengan mayat para Nabi. Silakan simak Hukum Ber-tabarruk Kepada Orang Shalih. (http://muslim.or.id/aqidah/hukum-tabarruk-kepada-orang-sholih.html)

6. Jangankan menyembah kuburan atau ngalap berkah, bahkan tidak terbesit dalam benak mereka untuk mencari tahu letak kuburan para Nabi. Yang tahu pun, ternyata tidak gembar-gembor atau dengan mudah memberi tahu letaknya. Mereka juga tidak membangun dan membuat megah kuburan tersebut. Nabi Musa dan Nabi Muhammad Shallallahu’alaihi Wasallam tidak mencela mereka karena demikianlah yang seharusnya. Berbeda dengan orang-orang di zaman ini yang malah mencela orang-orang yang enggan mengagungkan kuburan orang shalih agar tidak dijadikan sarana kesyirikan.

7. Para Nabi tidak dapat memberi syafa’at kecuali atas izin Allah. Sebagaimana Nabi Musa tidak dapat menjamin wanita tersebut masuk surga kecuali setelah diizinkan oleh Allah. Allah Ta’ala berfirman:

قُلْ لِلَّهِ الشَّفَاعَةُ جَمِيعًا لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

“Katakanlah, hanya milik Allah lah semua syafa’at itu. Ia yang menguasai langit dan bumi dan kepada-Nya lah engkau akan kembali” (QS. Az Zumar: 44)

8. Jasad para Nabi tidak hancur dimakan tanah.

9. Bukti adanya mu’jizat bagi para Nabi.

10. Wajibnya menunaikan janji, terlebih lagi perjanjian dengan para Nabi Allah.

11. Kata عظام yang artinya ‘tulang-belulang’ kadang bermakna ‘badan seutuhnya’. Jika عظام dalam hadits di atas kita artikan ’tulang-belulang’, maka bertentangan dengan hadits:

إن الله تعالى حرم على الأرض أن تأكل أجساد الأنبياء

“Sungguh Allah Ta’ala mengharamkan kepada bumi untuk memakan jasad para Nabi” (HR. Abu Daud 662, dishahihkan Al Albani dalam Silsilah Ahadits Shahihah no.1527). Namun yang benar, kita maknai عظام dengan makna ’badan seutuhnya’ sebgaimana terdapat hadits :

أن النبي صلى الله عليه وسلم لما بدن، قال له تميم الداري: ألا أتخذ لك منبرا يا رسول الله يجمع أو يحمل عظامك؟ قال: بلى فاتخذ له منبرا مرقاتين

“Ketika Nabi Shallallahu’alaihi Wasallam sudah berusia senja, Tamim Ad Daari berkata kepada beliau:’Wahai Rasulullah, maukah aku ambilkan mimbar yang dapat membawa badanmu?’. Beliau berkata: ‘Boleh’. Lalu ia mengambil mimbar yang memiliki 2 anak tangga” (HR. Abu Daud 1081, Al Albani berkata: “Sanadnya jayyidsesuai dengan syarat Muslim”). Demikian penjelasan Syaikh Al Albani dalam Silsilah Ahadits Shahihah (1/624).


Penulis: Yulian Purnama
Artikel Muslim.Or.Id

Dari artikel Kisah Wanita Tua Dari Bani Israil — Muslim.Or.Id by null
 —

Kisah Tragis Stephanie Djato, Muslimah Belgium Yang Dizalim Polis Molenbeek, Belgium


Saffa Rasyidah untuk Al-Mustaqbal.net


Berikut ini kami kabarkan kisah seorang muslimah Belgia yang didzolimi oleh Polisi. Ukht Stephanie Djato adalah wanita muslimah muda yang mengenakan niqab dan mengalami penganiayaan mengerikan oleh polisi Molenbeek, Belgia. Berikut kisah ukht Stephnie Djato untuk saudara seimannya di seluruh penjuru dunia yang kami ambil dan kami terjemahkan dari transkrip video. 


“Saya Kisahkan Pelanggaran yang dilakukan oleh Polisi Belgia:


Shalawat dan salam semoga dianugerahkan kepada mereka yang mengikuti jalan yang benar.


Jadi, saya, Stephanie Djato, adalah wanita muda yang diserang selama pemeriksaan identitas oleh polisi Molenbeek. Saya seorang wanita Muslimah muda yang telah masuk Islam empat tahun lalu. Dan sekarang saya memakai niqab selama hampir 4 tahun. Dan selama waktu itu saya tidak pernah menemui masalah karena niqab yang saya kenakan ini sampai tanggal 31 Mei 2012 tersebut.


Jadi saya sekarang akan memberikan fakta berdasarkan versi saya. Sebelumnya saya ingin memulai dengan menyatakan bahwa saya tidak menyerukan kebencian atau apa pun. Video ini hanya dibuat dengan tujuan untuk mengklarifikasi hal-hal tertentu dan untuk membawa kebenaran, karena segala sesuatu yang disebarkan oleh orang sejauh ini hanyalah kebohongan.


Pagi itu, Kamis; 31 Mei 2012, saya duduk di jalur trem 19 di Jette dan bukan di Molenbeek sebagaimana diberitakan oleh media. Saya menunggu trem menuju rumah sakit tempat aku membuat janji pada pukul 12.00. Sebuah janji yang cukup penting. Kemudian datang 2 petugas polisi kepada saya dan meminta saya untuk menunjukkan kartu identitas saya. Saya segera menunjukkan kerja sama dan saya telah memberikan id saya tanpa membuat masalah. Kemudian mereka bertanya apakah saya mau melepas niqab sehingga mereka bisa mengidentifikasi saya. Saya menjawab bahwa ini tidak masalah tapi setelah cek kartu identitas, saya akan menutup wajah lagi. Pernyataan saya membuat marah petugas polisi. Mereka mengatakan bahwa hukum melarang burqa (niqab) dan bahwa saya tidak punya hak untuk mengenakan burqa lagi setelah cek id dilakukan. Tentu saja saya menolak. Kemudian saya menjelaskan kepada mereka bahwa ini bukan pertama kalinya saya menjadi sasaran cek id polisi dan polisi tidak pernah meminta saya untuk melepas niqab saya setelah pemeriksaan usai. Secara umum, cek id akan berlangsung dengan mudah. Pada cek id yang telah lalu saya berikan ID saya, saya menunjukkan wajah saya ke polisi dan mereka mengidentifikasi saya dan mereka membiarkan saya pergi tanpa masalah, tapi tentu saja, selalu setelah saya membayar.


Tetapi pada 31 Mei itu tidak berjalan seperti cek id sebelumnya, tapi benar-benar ada yang salah. Alasan mengapa saya tidak tahu. Setelah saya menolak untuk melepas niqab saya secara permanen setelah cek id, mereka mengusulkan, sebenarnya mereka tidak mengusulkan, tapi mereka memaksa saya untuk masuk ke dalam mobil dan membawa saya ke kantor polisi. Saya masuk ke mobil tanpa membuat masalah, saya berdiri dan mengikuti mereka ke dalam mobil dan saya dibawa di dalam mobil.


Setelah di mobil saya ingin mengambil ponsel untuk menginformasikan rumah sakit bahwa saya tidak akan tepat waktu untuk janji saya karena saya akan terlambat. Saat itu sudah pukul 11:30 dan saya punya janji pada jam 12, jadi saya tahu pasti bahwa saya akan terlambat selama 1 jam. Para polisi wanita di kursi belakang mencoba untuk meraih telepon saya. Dia mengatakan kebebasan saya sedang terampas dan bahwa saya tidak punya hak untuk membuat panggilan telepon. Saya kemudian menjawab bahwa saya akan mengadakan pertemuan sangat penting, saya tidak boleh melewatkan janji ini dan minta membiarkan saya memberitahu mereka dan menanyakan apakah ada kemungkinan bahwa saya bisa datang kemudian setelah pemeriksaan id selesai. Polisi itu kemudian menukas:” Dengar, tidak dibutuhkan kamu memberitahu mereka bahwa kamu akan terlambat hari ini karena kamu tidak akan ke rumah sakit. Kamu akan berada di sel penjara selama 24 jam!”


Lalu saya menjawab: "Apakah ini ancaman?" Dia menjawab: "Tidak, sama sekali tidak. Tapi kita akan mengajarkan pelajaran sehingga kamu belajar menghargai hukum!."


Jadi Anda harus sudah tahu bahwa sudah ada ancaman-ancaman kecil di dalam mobil, penghinaan, komentar rasis diarahkan kepada keimanan saya, niqab saya ...


Tapi di dalam mobil tidak ada kekerasan. Saya ingin menegaskan, karena para wartawan mengatakan bahwa polisi telah menyerang di awal cek id, hal ini tidak benar. Jadi untuk saat di dalam mobil itu tidak ada kekerasan, tidak dari sisi saya maupun dari sisi mereka.


Begitu tiba di kantor polisi mereka menempatkan saya di semacam ruang, itu bukan kantor, itu adalah semacam ruang penyimpanan. Di sana mereka meninggalkan saya di hadapan 3 polisi wanita yang mengintimidasi dan menghina saya, dll, mereka meminta saya untuk menanggalkan niqab saya. Ini saya lakukan, tanpa saya menolak. Saya buka cadar saya, setidaknya ini adalah apa yang saya mengerti dari pertanyaan mereka, mereka menjawab: "Ini bukan apa yang kita maksudkan. Kami bermaksud semuanya. Wajah kamu, rambut, seluruh penutup tubuh kamu, harus kamu lepaskan. Kamu harus melepaskan semuanya! " Kemudian saya menolak karena saya tidak melihat alasan mengapa saya harus menanggalkan seluruh pakaian untuk pemeriksaan identitas. Bahwa ini adalah ketidakadilan dan penghinaan besar sehingga saya menolak. Kemudian mereka mulai menghina saya, mereka mengatakan bahwa kita tidak berada dalam sirkus, jadi harus menanggalkan kostum itu, dan segala macam pernyataan ofensif, ...


Saya tetap teguh, saya tidak mau membuka baju di hadapan orang lain dan tentu saja tidak di hadapan wanita non-Muslim. Ini tidak terpikirkan oleh saya. Saya kemudian mengatakan dengan jelas bahwa saya tidak akan sepenuhnya melepas niqab saya, saya menunjukkan wajah saya, Anda dapat mengidentifikasi saya dan saya tidak akan menanggalkan pakaian. Lalu kata mereka jika kamu tidak ingin membuka baju sendiri secara sukarela kami akan memaksa kamu untuk menanggalkan pakaian. Pada saat itu seorang polisi melompat ke belakang saya untuk memegangi tangan saya di punggung. Dan 2 orang lain datang kepada saya untuk memaksa saya untuk melepas Jilbab saya. Karena jilbab saya adalah Jilbab panjang dengan kancing dan resleting, mereka mengalami kesulitan untuk melepasnya.


Saya menolak mereka membuka baju saya dan mereka menendang saya, memukul perut saya dan beberapa bagian lain tubuh saya. Pada saat yang sama ia mencoba merobek Jilbab saya. Para wanita yang mengalami kesulitan mengambil Jilbab saya kemudian meminta bantuan polisi laki-laki untuk datang dan menolong mereka. Ketika dua polisi laki-laki itu tiba, mereka segera mulai memukul saya di beberapa bagian tubuh saya. Mereka terus menarik Jilbab saya, sebagian besar telah terlepas tetapi masih menyangkut sebagian di leher dan pergelangan tangan saya. Pada saat itu mereka memanggil petugas polisi pria ketiga untuk membawakan sebuah gunting. Mereka menelungkupkan saya di lantai dan petugas polisi pria duduk di punggung saya dan ia mulai memotong pakaian saya. Jilbab, niqab dan pakaian dalam.


Jadi saya berada di lantai dengan polisi menduduki punggung saya, merobek pakaian saya dengan gunting dan sisanya ia merobek dengan tangannya. Sementara itu, saya ditendang di bagian wajah dan tubuh saya ditekan sementara 2 polisi pria berdiri di samping saya. Ada tendangan yang menyebabkan saya gegar otak. Gegar otak saya memang disebabkan oleh tendangan ke kepala saya. Ketika saya dibaringkan di lantai, polisi wanita itu membenturkan kepala saya ke lantai keramik. Pada saat itu, seorang polisi laki-laki datang dan dia meletakkan borgol pada tangan saya. Dengan tangan di balik punggung. Rambut saya terikat dalam simpul, ia menyambar karet dari ikatan rambut saya dan dia menjambak rambut saya sehingga saya terduduk. Dia menarik rambut saya dan borgol saya dan saya terduduk pada kedua lutut saya. Kemudian salah satu polisi pria berdiri di depan saya dan menekan saya di bagian wajah. Saya mencoba membela diri dan terus-menerus mengalihkan wajah dari pukulan yang dilakukan oleh petugas polisi. Ini adalah bagaimana kepala saya tiba-tiba membentur kepala polisi wanita yang memegangi saya yang menyebabkan polisi wanita itu patah (tulang) hidungnya. Saya ingin menjelaskan bahwa ini bukan sengaja, ini terjadi selama penyiksaan di mana semua agen ini memukul saya dan saya ingin membela diri dari pukulan mereka, dan tentunya menghindari pukulan di wajah saya, karena pukulan keras dan pukulan kemudian mengenai kepala saya. Kemudian kepala saya (yang dipukul keras) membentur hidung polisi wanita tersebut.


Ketika polisi wanita itu mendapat benturan di kepala, dia marah besar. Saat itu polisi benar-benar menjadi liar dan mereka menjatuhkan saya kembali ke lantai dan mulai membuka pakaian saya sepenuhnya, mereka mulai memotong pakaian saya dan melepas celana saya. Saya telanjang. Seorang polisi pria duduk di depan saya dan berkata: "Kami akan menunjukkan hal-hal yang lebih buruk daripada Guantanamo!" Dia berkata: "Ini lebih buruk dari Guantanamo," dan mereka semua mulai tertawa. Mereka telah menghina saya, perempuan Muslim, Islam ... Ada sepotong kecil kain tergantung di leher saya, pria yang duduk itu menariknya, dia mencekik saya dengan sepotong niqab saya.


Saya merasa bahwa saya sedang sekarat, saya dicekik, saya tidak bisa bernapas, saya gemetar dan mata saya mendelik, saya panik. Saya pikir saya akan mati. Saya berteriak dengan panik, gugup, ... Saya sangat tertekan dan saya berteriak: "Berhenti,tolong berhenti, saya akan melakukan apa yang kalian inginkan, tapi tolong berhenti, tolong hentikan penyiksaan ini, saya akan melakukan apa yang kalian inginkan" "Kalian akan membunuh saya."


Lalu mereka menjawab: "Kamu bisa mati!" Dan kemudian mereka menghina saya, mereka mengatakan hal-hal yang tidak bisa saya sebutkan. Pada saat itu, saya menerima begitu banyak pukulan. Saya pingsan di lantai, saya tidak bisa bergerak, dan saya terlalu banyak berteriak sehingga saya tidak bisa berteriak lagi ... Lalu saya ingat kata-kata terakhir saya, adalah doa di mana saya meminta Allah untuk mematahkan punggung mereka, dan untuk menghukum mereka karena semua kedzaliman yang mereka lakukan kepada saya. Ketika polisi wanita itu mendengar doa saya, mereka benar-benar membantai saya, mereka tidak bisa menerima doa saya. Sebelumnya saya berjanji untuk tidak melawan dan saya telah memohon untuk berhenti menyerang saya. Mereka telah memukul saya begitu keras sampai-sampai saya tidak bisa lagi berbicara dan bergerak.


Ketika mereka menyadari bahwa mereka sudah terlalu jauh, mereka menaikkan celana saya kembali dan mereka menutupi sebagian tubuh saya dengan bagian atas pakaian yang saya miliki. Mereka menyeret saya jadi saya bisa bangun dan mereka menyeret saya di departemen kepolisian di depan semua rekan-rekan mereka. Rekan-rekan bertanya, "Siapa ini?" Polisi itu mengatakan: "Ini adalah burqa, ini adalah burqa!" Bagi saya ini merupakan penghinaan rangkap tiga karena saya setengah telanjang dan ini merupakan penghinaan besar bagi saya, karena saya merasa betapa semua orang menatap saya, saya merasa kotor oleh mata mereka yang menatap tubuh saya, ini adalah penghinaan bagi saya. Mereka berparade mengarak saya selama 5 menit atau lebih di kantor polisi. Dan mereka berseru: "Lihat, lihat ini adalah burqa!" Dan pada akhirnya, mereka melemparkan saya ke dalam sebuah sel selama sekitar 2 jam. Saya merasa sangat mual, saya punya masalah, saya mulai gemetar dan saya mulai muntah, saya terus muntah, saya merasa sangat sakit. Setelah itu mereka terpaksa memanggil dokter. Kini saya ceritakan bagaimana mereka segera memindahkan saya dari kantor polisi menuju unit gawat darurat.


Beberapa rumor menyebar di sekitar bahwa saya meninggalkan kantor polisi dalam keadaan telanjang, sebagian ada yang mengatakan bahwa saya benar-benar tertutup dengan Jilbab ketika saya meninggalkan kantor polisi, ini setidaknya yang diklaim polisi.


Ini benar-benar keliru. Apa yang terjadi, saya akan jelaskan. Ketika mereka menarik saya keluar dari penjara dan mereka bilang saya akan dipindahkan ke rumah sakit, saya meminta mereka untuk memberikan kembali Jilbab robek saya sehingga saya bisa meninggalkan kantor polisi dengan tertutup. Ketika saya mencoba untuk menutupi diri, saya melihat bahwa Jilbab saya benar-benar robek dan tidak bisa dipakai lagi. Lalu saya mengatakan kepada mereka bahwa saya tidak akan meninggalkan kantor polisi ini setengah telanjang. Jadi saya bertanya apakah saya bisa menelepon seseorang, seseorang yang bisa membawakan saya pakaian untuk menutup diri saya, membawakan jilbab. Saya kemudian menelepon seseorang dan orang itu mengatakan bahwa dia akan ke kantor polisi dalam satu jam. Orang tersebut meminta polisi menunggu dan bahwa dalam waktu satu jam kerabat saya akan membawakannya. Jadi saya bisa meninggalkan kantor polisi ditutupi dengan Jilbab saya dan pakaian robek. Polisi kemudian menjawab bahwa mereka tidak punya waktu untuk menunggu. Dan bahwa dia diminta untuk mengantarkannya ke rumah sakit. Dan ini akan terjadi (pergi ke rumah sakit) dengan kerudung atau tanpa kerudung. Kemudian mereka membawa saya keluar kantor polisi setengah telanjang, hanya dengan celana panjang dan atasan kecil, tanpa pakaian dalam. Saya tidak punya gamis, tidak ada Jilbab atau apa pun. Mereka membawa saya seperti ini untuk keadaan darurat. Setelah tiba di Unit Gawat Darurat mereka memindahkan saya untuk perawatan intensif, kata unit tersebut, saya dalam kondisi kritis dan menolak mengizinkan saya untuk meninggalkan rumah sakit. Sementara polisi berharap pernyataan dari dokter bahwa saya dapat meninggalkan rumah sakit untuk kembali ke dalam sel penjara, mengabaikan kondisi medis saya. Dokter menolak. Dokter setelah melakukan beberapa pemeriksaan, menemukan bahwa saya mengalami gegar otak dan luka-luka.


Dokter telah mendaftar semuanya dan juga menyusun laporan. Jadi untuk apa yang saya katakan saya memiliki bukti laporan yang mengkonfirmasi apa yang saya katakan dan saya memiliki semua dokumen tersebut.


Jadi saya rasa saya sudah mengatakan semua ini, kebenaran saya, kebenaran, versi nyata dari fakta. Tentu saja saya telah mengatakan segala sesuatunya secara umum tanpa masuk ke detail terlalu banyak. Hal yang paling penting, Anda ketahui sekarang. Izinkan saya kembali menekankan bahwa saya telah direkam dalam video ini semata-mata dengan tujuan untuk memberitahu kebenaran kepada semua orang. Kaum Muslimin, non-Muslim, ... Saya menjelaskan bahwa saya tidak menyerukan kebencian. Saya berharap kisah ini akan mengakhiri kebohongan dan bahwa kebenaran akan tersingkap.”


Stephanie Djato (korban pemakai niqab)


Sumber : Izharudeen.com
http://www.al-mustaqbal.net/view-slide2-173.html

berikut link youtubenya : http://youtu.be/iQqn7w6oyEc

Dia Hanya Mengajakmu Untuk Menyembah Allah


ABDULLAH bin Abbas meriwayatkan, Abu Sufyan bercerita kepadanya setelah perjanjian Hudaibiyah, tentang peristiwa yang terjadi pada waktu dia masih kafir. Abu Sufyan dan beberapa pedagang Makkah berdagang ke Syria. Kaisar Romawi, Heraklius, yang sedang berziarah ke Baitul Maqdis (Yerusalem), tiba-tiba memanggil mereka.

Heraklius sedang menerima tamu dengan para penasihat serta pejabat istana, dan memanggil kami untuk menghadap. Dia mulai menanyai kami lewat seorang penerjemah dan bertanya adakah di antara kami yang mempunyai hubungan kerabat dengan orang di Arab yang menyebut dirinya Nabi Allah.

Abu Sufyan maju dan mengatakan dia adalah kerabat dekat Muhammad.

Heraklius mempersilahkan dia duduk di depannya. Rombongan pedagang Makkah lainnya duduk di belakang Abu Sufyan. Heraklius meminta pedagang lainnya menyela jika dalam keterangannya Abu Sufyan berbohong tentang Nabi Muhammad SAW. Hal ini membuat Abu Sufyan berada dalam posisi sulit. Jadi, dia tidak berani berbohong tentang Muhammad SAW kepada sang Kaisar.

”Bagaimana silsilah (asal-usul) keluarga Muhammad?”

”Dia berasal dari keluarga bangsawan tinggi dan kaum yang terbaik di antara kami,” jawab Abu Sufyan.

”Adakah orang lain dalam keluarganya yang menyebut dirinya Nabi?”

”Tidak ada.”

”Adakah di antara keluarganya yang menjadi raja atau kaisar?”

”Tidak ada.”

”Apakah pengikut agamanya itu orang kaya ataukah orang kebanyakan?”

”Pengikutnya adalah orang lemah dan miskin, budak, dan wanita muda.”

”Jumlah pengikutnya bertambah atau berkurang?”

”Terus bertambah dari waktu ke waktu.”

”Setelah menerima agamanya, apakah pengikutnya itu tetap setia kepadanya ataukah merasa kecewa lalu meninggalkan dia?”

”Tidak ada yang meninggalkannya.”

”Sebelum dia menjadi nabi, apakah dia suka berdusta?”

”Tidak pernah.”

”Pernahkah orang itu ingkar janji atau mengkhianati kepercayaan yang diberikan kepadanya?”

”Tidak pernah. Kami baru saja melakukan perjanjian gencatan senjata dengannya dan menunggu apa yang akan diperbuatnya. (Abus Sufyan tidak dapat mengatakan sesuatu yang bertentangan mengenai Nabi).”

”Pernahkah engkau berperang dengannya?”

”Pernah.”

”Bagaimana hasilnya?”

”Kadang-kadang kami yang menang, kadang-kadang dia yang lebih baik daripada kami.”

”Apa yang dia perintahkan kepadamu?”

”Dia memerintahkan kami untuk melakukan hal-hal berikut : Hanya menyembah Allah dan tidak mempersekutukanNYA dengan apa pun; dan meninggalkan takhayul serta kepercayaan leluhur kami; shalat secara teratur; membayar zakat dan berbuat baik kepada fakir miskin; bersikap jujur dan dapat dipercaya; memelihara apa yang dititipkan kepada kita dan mengembalikan dengan utuh; memelihara silaturrahim dengan semua orang, dan yang paling penting dengan keluarga sendiri.”

Lalu, seperti dikisahkan oleh Abu Sufyan, Heraklius memberikan tanggapan sebagai berikut melalui penerjemahnya.

”Aku bertanya kepadamu tentang silsilah keluarganya dan kau menjawab dia adalah keturunan bangsawan terhormat. Nabi-nabi terdahulu pun berasal dari keluarga terhormat di antara kaumnya.

“Aku bertanya kepadamu apakah ada di antara keluarganya yang menjadi nabi, jawabannya tidak ada. Dari sini aku menyimpulkan bahwa orang ini memang tidak dipengaruhi siapapun dalam hal kenabian yang diikrarnya, dan tidak meniru siapapun dalam keluarganya.

“Aku bertanya kepadamu apakah ada keluarganya yang menjadi raja atau kaisar. Jawabannya tidak ada. Jika ada leluhurnya yang menjadi penguasa, aku beranggapan dia sedang berusaha mendapatkan kembali kekuasaan leluhurnya.

“Aku bertanya kepadamu apakah dia pernah berdusta dan ternyata menurutmu tidak pernah. Orang yang tidak pernah berdusta kepada sesamanya tentu tidak akan berdusta kepada Allah.

“Aku bertanya kepadamu mengenai golongan orang-orang yang menjadi pengikutnya dan menurutmu pengikutnya adalah orang miskin dan hina. Demikian pulalah halnya dengan orang-orang terdahulu yang mendapat panggilan kenabian.

“Aku bertanya kepadamu apakah jumlah pengikutnya bertambah atau berkurang. Jawabanmu, terus bertambah. Hal ini juga terjadi pada iman sampai keimanan itu lengkap.

“Aku bertanya kepadamu apakah ada pengikutnya yang meninggalkan dia setelah menerima agamanya dan menurutmu tidak ada. Itulah yang terjadi bila keimanan sejati telah mengisi hati seseorang.

“Aku bertanya kepadamu apakah dia pernah ingkar janji dan menurutmu tidak pernah. Sifat dapat dipercaya dalah ciri kerasulan sejati.

“Aku bertanya kepadamu apakah engkau pernah berperang dengannya dan bagaimana hasilnya. Menurutmu engkau berperang dengannya, kadang engkau yang menang dan kadang dia yang menang dalam urusan duniawi.

“Para nabi tidak pernah selalu menang, tetapi mereka mampu mengatasi masa-masa sulit perjuangannya, pengorbanan, dan kerugian sampai akhirnya mereka memperoleh kemenangan.

“Aku bertanya kepadamu apa yang diperintahkannya, engkau menjawab dia memerintahkanmu untuk menyembah Allah dan tidak mempersekutukanNYA, serta melarangmu untuk menyembah berhala; dan dia menyuruhmu shalat, bicara jujur, serta penuh perhatian. Jika apa yang kaukatakan itu benar, dia akan segera berkuasa di tempat aku memija-kkan kakiku saat ini.”

Heraklius melanjutkan, ”Aku tahu bahwa orang ini akan lahir, tetapi aku tidak tahu bahwa dia akan lahir dari kaummu (Orang Arab). Jika aku tahu aku bisa mendekatinya, aku akan pergi menemuinya. Jika dia ada di sini, aku akan mencuci kedua kakinya.,” (HR. Al-Bukhari).

[sa/islampos/sirah-nabawiyah;pustaka sejarah islam]
http://islampos.com/dia-hanya-mengajakmu-untuk-menyembah-allah/