Thursday, January 13, 2011

Tebing jalan terhakis




SUNGAI JERNIH - Penduduk di sini, melahirkan rasa bimbang apabila tebing jalan berhampiran sungai terhakis dan dikhuatiri membahayakan mereka. 

Ketua Kampung Sungai Jernih, Jamaluddin Mat Isa berkata, keadaan tebing jalan di Kampung Sungai Jernih itu mampu mengancam keselamatan penduduk jika tidak ditangani segera. 

Menurutnya, perkara itu telahpun dibangkitkan kepada pihak berkenaan, tetapi hingga ke hari ini tiada tindakan diambil. 

“Saya berharap perkara itu dipandang serius oleh pihak berkenaan supaya tiada kes kemalangan berlaku melibatkan penduduk,” katanya ketika ditemui Sinar Harian. 

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin berkata, beliau telah meninjau ke kawasan itu untuk melihat keadaan jalan tersebut. 

Menurutnya, beliau terkejut melihat keadaan tebing jalan itu kerana mampu mengancam keselamatan penduduk yang melaluinya. 

"Lebih kurang 1- 1.5 meter tanah dihakis arus deras sungai berhampiran dan ini mengancam keselamatan kediaman yang terletak tidak jauh dari situ. 

“Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) diminta dapat menyelesaikan masalah itu dengan segera demi keselamatan penduduk kampung," katanya.

No comments:

Post a Comment