Friday, November 18, 2011

NFC teliti tindakan terhadap Mohd. Rafizi

Utusan Malaysia Online - Dalam Negeri:


TAMPIN 17 Nov. - Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) belum membuat sebarang keputusan sama ada mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Rafizi Ramli berhubung kenyataannya mengenai isu ternakan lembu fidlot.

Pengerusi Eksekutif NFC, Datuk Dr. Mohamad Salleh Ismail berkata, walaupun tuduhan tidak berasas dilontarkan terhadap projek itu, pihak syarikat mahupun ahli keluarganya akan meneliti terlebih dahulu mengenai tindakan yang akan diambil.

"Bagi saya, biarlah perkara untuk menyaman (Mohd. Rafizi) diteliti terlebih dahulu. Kami akan duduk semeja dan berbincang mengenainya tanpa tergesa-gesa kerana saya tahu bahawa tuduhan yang dibuat pun dibuat secara tergesa-gesa.

"Saya tidak rasa apa-apa pun, cuma saya kasihan kepada dia (Mohd. Rafizi)," katanya pada sidang akhbar di NFC dekat Gemas di sini hari ini yang turut dihadiri Penasihat Undang-Undang NFC, Datuk Seri Dr. Muhammad Shafee Abdullah.

Mohamad Salleh berkata, sekiranya masih ada dakwaan dan tohmahan yang tidak berasas dilemparkan, maka tindakan segera akan diambil bagi tujuan menegakkan keadilan.

Ditanya mengenai desas-desus isterinya yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil meletak jawatan, Mohamad Salleh berkata, beliau tidak tahu-menahu mengenainya.

"Saya fikir itu adalah keputusan yang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menentukannya.

"Saya telah hidup bersamanya selama 31 tahun, apa pun keputusannya saya sokong," katanya.


'via Blog this'

No comments:

Post a Comment