Friday, September 27, 2013

Buang kembar parasitik

Bandung: Selepas seminggu akhirnya Yani Mulyani berkesempatan melihat sendiri anak yang baru dilahirkannya di Hospital Hasan Sadikin, semalam.
Pertemuan itu berlangsung dengan suasana pilu apabila Yani, 33, tidak berhenti-henti menangis melihat keadaan anaknya, Ginan Septian Nugraha yang mengalami kembar siam parasitik.

Keadaan itu berlaku apabila pasangan kembar Ginan terbentuk dalam ruang mulutnya menyebabkan dia terpaksa dibedah sejurus selepas dilahirkan pada minggu lalu.
Sejak dilahirkan, Yani tidak sempat melihat keadaan Ginan kerana bayi itu segera dikejarkan ke hospital atas nasihat bidan. Di hospital Ginan menjalani pembedahan bagi membuang bayi parasit atau dinamakan doktor sebagai tumor epignathus teratoma kelmarin.

Dalam keadaan berkenaan Yani ternyata pasrah dengan ketentuan Tuhan menerima keadaan Ginan yang mengalami kecacatan pada bahagian bawah rahangnya selepas menjalani pembedahan itu. Menurut doktor rahang Ginan tidak dapat ditutup kerana sebelum ini terpaksa menahan berat saudara kembarnya selama dalam kandungan. Sambil terus menatap anaknya, Yani tidak berhenti-henti menangis melihat pergerakan anaknya yang baru berusia seminggu berkenaan. - Agensi
Foto
YANI menyentuh Ginan yang masih dirawat di hospital.

No comments:

Post a Comment