Saturday, November 23, 2013

Menarik ! Pantai Khas Untuk Wanita Hanya Di Iran



Iran ternyata punya sebuah pantai khusus untuk wanita. Iran yang dikenali sebagai negara Islam yang mempunyai peraturan ketat, khususnya bagi wanita. Negara Mahmoud Ahmadinejad ini tidak membenarkan wanita membuka aurat di kawasan awam dan tempat awam. 


Hal ini membuat wanita tidak boleh bebas melakukan aktivitinya. Namun , kerajaan Iran ternyata cukup bijaksana dengan memberikan tempat bagi wanita Iran bebas bekerja . Pantai khusus wanita tersebut terletak di Pulau Kish . Pulau Kish ini terletak di kawasan Teluk Parsi yang mempunyai pantai - pantai indah. Ada satu pantai di pulau tersebut yang memang dikhususkan bagi para wanita.

 Bagi para lelaki dilarang memasuki wilayah pantai khusus wanita tersebut. Pantai khusus wanita ini dijaga ketat oleh petugas perempuan. selain itu , demi keselamatan dn keselesaan, para wanita yang bercuti di pantai tersebut dilarang membawa kamera. Jadi murni hanya untuk bercuti dan berenang.





Di pantai ini, para wanita boleh berenang bebas, bahkan menggunakan bikini. mereka tidak perlu takut diintip para lelaki kerana ada tembok setinggi 3 meter yang membentengi pantai ini. Pantai khusus wanita ini juga dilengkapi dengan aneka ragam kafe-kafe dan restoran dengan ragam menu khas timur tengah. bagi anda para wanita, tidak ada salahnya cuba melawat pantai ini.sumber

No comments:

Post a Comment