Sunday, February 2, 2014

Bekas kekasih presiden sedia dedah rahsia


2014/02/02

PARIS: Bekas wanita pertama tidak rasmi Perancis, Valerie Trierweiler mendedahkan beliau mungkin akan menulis buku mengenai perpisahannya dengan presiden dan berkata beliau ‘amat kecewa berbanding rasa marah’ terhadap skandal berkenaan.

Dalam satu temubual dengan Parisien Magazine yang disiarkan Jumaat, Trierweiler menyifatkan lawatan beliau ke India sebagai kembalinya satu kebebasan, jauh dari dunia politik dan khianat.


Presiden Francois Hollande berhadapan dengan kritikan membabitkan sikapnya ketika mengumumkan perpisahan beliau dengan Trierweiler selepas dikaitkan mempunyai hubungan sulit dengan seorang aktres.

Bekas wanita pertama itu berkata beliau lebih bersikap kecewa berbanding rasa marah mengenai perpisahan itu.

“Saya tidak menolak untuk menulis sebuah buku dan melihat semula kenyataan bekas pasangan saya ketika mengumumkan perpisahan mengandungi 18 perkataan, hampir satu setiap bulan sejak pilihan raya beliau.”

Beliau berkata dia turut membalas mesej teks dari Hollande ketika berada di India.

“Beliau bimbang mengenai lawatan dan kesihatan saya,” kata Trierweiler. Trierweiler turut ditemubual ketika lawatan dua harinya ke India mewakili sebuah pertubuhan kebajikan Perancis yang mengadakan lawatan ke sebuah kawasan penem

No comments:

Post a Comment