Tuesday, August 11, 2015

Dua pengarah SPRM kekal jawatan


BAHRI (kiri) yang enggan ditemubual pemberita berhubung pembatalan pertukarannya ke JPM berjalan keluar dari ibu pejabat SPRM, Putrajaya semalam.


PUTRAJAYA – Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa membatalkan pertukaran Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Bahri Mohamad Zin dan Pengarah Komunikasi Strategik SPRM, Datuk Rohaizad Yaakob ke Jabatan Perdana Menteri (JPM) berkuat kuasa semalam.
Ali berkata, pertukaran itu dibatalkan selepas beliau dan Ketua Pengarah Perkhid­matan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal mendengar penjelasan berhubung tindakan mereka mengeluarkan kenyataan kepada pihak media.
“Susulan penjelasan tersebut, saya membuat keputusan membatalkan pertukaran kedua-dua pegawai itu ke JPM dan mereka kembali ke jawatan asal masing-masing di SPRM berkuat kuasa 10 Ogos (semalam),” kata­nya menerusi satu ke­nyataan di sini semalam.
Kosmo! pada Sabtu lalu melaporkan Bahri dan Rohaizad diarah berpindah ke JPM atas alasan mereka menghadapi masalah ‘disiplin’ berkuat kuasa pada Jumaat lalu.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=0811&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm#ixzz3iSNsQbTC 
Hakcipta terpelihara 

No comments:

Post a Comment