Tuesday, October 13, 2015

Trump tak layak jadi presiden

Donald Trump
Donald Trump
WASHINGTON - AMERIKA SYARIKAT. Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama dengan yakin menyatakan jutawan, Donald Trump tidak akan mengambil alih jawatan beliau pada pilihan raya depan.

Kenyataan itu dikeluarkan menerusi wawancara bersama program stesen televisyen CBS, 60 Minutes yang disiarkan, kelmarin.

"Beliau tahu bagaimana cara untuk mendapatkan perhatian kerana pernah muncul dalam rancangan realiti TV. Namun, saya percaya beliau tidak akan dapat menjadi Presiden AS

"Kepimpinan bukan dengan cara menyemarakkan lagi sikap tidak bertoleransi selain mengeluarkan kenyataan kontroversi terhadap isu sensitif seperti sentimen antiimigran hanya kerana mahu mendapatkan sokongan," jelasnya.

Dalam satu kenyataan lain, Obama turut memberitahu bahawa beliau tidak kesal dengan had penggal yang menghalangnya daripada bertanding selepas memenangi pilihan raya presiden pada 2008 dan 2012.

Menurutnya lagi, beliau juga percaya akan memenangi pilihan raya tersebut jika diberi peluang untuk bertanding bagi penggal ketiga. - AFP

No comments:

Post a Comment