Thursday, June 17, 2010

Lepas ni ada yang akan ditangkap dan dituduh militan


Jawatankuasa khas bincang isu kegiatan militan

17/06/2010 4:59pm

PUTRAJAYA — Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) bersedia menubuhkan sebuah jawatankuasa khas untuk membincangkan isu berhubung penglibatan pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) dengan kumpulan militan Jemaah Islamiah (JI).
Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata melalui jawatankuasa itu, semua pihak berkaitan dapat mengadakan perbincangan secara berkala serta mengenal pasti peranan masing-masing dalam membendung kegiatan itu.
Beliau berkata penubuhan jawatankuasa itu juga penting bagi mengelakkan masalah itu daripada berlarutan sehingga memberi ancaman kepada negara.
"Kementerian akan terus bekerjasama dengan polis bagi mengekang masalah ini daripada terus berlanjutan,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Pemasaran Pengajian Tinggi 2010 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini hari ini.
Mohamed Khaled berkata, satu pertemuan antara pegawai-pegawai kanan IPT dan polis bakal diadakan minggu depan dan ia secara tidak langsung dapat menentukan peranan yang sepatutnya dimainkan oleh IPT dalam membantu polis. — Bernama

No comments:

Post a Comment