Thursday, August 26, 2010

'Saya maafkan suami'


Nik Suzila Nik Hashim bersama dua anaknya, Siti Aishah Muhaimin dan Shafiqah mencium baju raya milik Allahyarham Mohd. Adam Muszhaffar di rumahnya di Kampung Sungai Budor, Kota Bharu, semalam.


KOTA BHARU 25 Ogos - Ibu Mohd. Adam Muszhaffar, 3, budak yang mati disembelih oleh bapanya di Kampung Sungai Budor di sini semalam, hari ini memaafkan perbuatan suaminya itu kerana menyedari dia dalam keadaan sakit.
Nik Suzila Nik Hashim, 32, juga sanggup dan berusaha untuk melupakan kejadian itu demi membina semula hidup baru.
Namun dia yang masih trauma mengakui belum pasti untuk meneruskan hidup dengan suaminya itu sekiranya dibebaskan daripada tuduhan membunuh.
"Saya tidak fikir lagi untuk bersama dengan dia atau tidak selepas ini, lagi pun saya masih ada dua lagi anak.
"Rasa bimbang tentang keselamatan mereka tetap ada. Buat masa ini saya harungi apa yang sedang berlaku sekarang.
"Ia berlaku tanpa dijangka kerana Adam amat rapat, anak yang paling dia (suspek) sayang. Apa yang Adam nak, pasti dia tunaikan," katanya ketika ditemui di rumah ibu bapanya di sini hari ini.
Dalam kejadian menyayat hati kira-kira pukul 12 tengah hari semalam, suspek berusia 33 tahun itu hilang kewarasannya dan bertindak menyembelih anak keduanya, Mohd. Adam Muszhaffar dengan kejam menggunakan sebilah pisau.
Suspek kemudian cuba membunuh diri dengan mengelar lehernya, bagaimanapun dia yang turut mengalami kecederaan ditahan anggota polis dan dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini untuk rawatan.
Mayat Adam ditemui terbaring dalam keadaan berlumuran darah oleh Nik Suzila yang menyedari kejadian tersebut selepas mendengar jeritan kuat daripada mangsa.
Suspek yang sedang dirawat di hospital terbabit telah ditahan reman selama lima hari bermula hari ini.
Nik Suzila berkata, dia percaya sekiranya suaminya waras perkara tersebut tidak akan berlaku kerana lelaki itu amat menyayangi anaknya.
"Sebelum ini dia tidak pernah marah anak-anak terutama Adam kerana dia seorang bapa yang penyayang," katanya.
Dia yang tidak dapat menahan sebak berkata, mereka sekeluarga telah membuat persiapan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri termasuk membeli baju baru.
"Adam sudah beli baju raya, dia sendiri pilih baju, seluar dan kasut ini. Saya tidak boleh tengok baju dan seluar ini, kami beli baju ini sebelum puasa lagi sebab tidak mahu suami saya tertekan.
"Kakak ipar saya, Marhaini, yang belikan baju raya ini kerana dia tahu suami saya sakit dan dia takut adiknya tertekan," katanya.

No comments:

Post a Comment