Tuesday, November 16, 2010

Anwar dakwa Zaid ada agenda peribadi




2010/11/16

KUALA LUMPUR: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim percaya bekas Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan, Datuk Zaid Ibrahim mempunyai agenda di sebalik tindakannya mempersoalkan proses pemilihan dalam parti itu. 

Anwar berkata, ini terbukti apabila Zaid mula meminta pemimpin tertentu PKR supaya meletak jawatan dan berusaha untuk menubuhkan parti baru serta menggunakan media bagi menghentam pembangkang.“Kalau betul ada penyelewengan dalam pemilihan parti seperti didakwanya, dia (Zaid) kena tunjuk buktinya. Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) akan menilai dan sekiranya perlu cabang itu akan diadakan pemilihan semula... itu tidak ada masalah.
“Tapi saya fikir dia mempunyai agenda yang lebih dari itu. Dia mengajak pemimpin meletak jawatan dan memikirkan usaha untuk menubuhkan parti alternatif dan menggunakan saluran media untuk menyerang pembangkang,” katanya ketika ditemuramah Jim Middleton dalam rancangan Newshour Australia yang disiarkan di Astro, malam tadi. 

Middleton bertanya adakah benar dakwaan Zaid yang bertanding jawatan Timbalan Presiden wujudnya penyelewengan dalam pemilihan jawatankuasa majlis tertinggi PKR sehingga menyebabkannya menarik diri daripada bertanding. 

Anwar yang tidak menjawab pertanyaan itu secara langsung, berkata pihaknya tidak ada masalah untuk mengadakan pemi-lihan semula sekiranya terbukti berlaku penipuan dan penyelewengan. 

No comments:

Post a Comment