Friday, February 18, 2011

Pelajar alami ketumbuhan rusuk



MUHAMMAD NUR HAKIM tidak dapat bergerak selepas mengalami ketumbuhan pada rusuk kanannya.


IPOH – Seorang pelajar berusia 15 tahun menagih simpati orang ramai bagi membantu meringankan penderitaan yang ditanggung akibat ketumbuhan pada bahagian rusuk kanan tubuhnya sejak enam bulan lalu.

Disebabkan penyakit itu, Muhammad Nur Hakim Hasram, pelajar tingkatan tiga Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Haji Muhamad Taib di sini terpaksa menangguhkan sementara persekolahannya.

Menurut Muhammad Nur Hakim, ketumbuhan tersebut mula disedari selepas kesan lebam akibat terjatuh semasa bergurau dengan seorang rakannya mulai membengkak sehingga menyukarkannya untuk bergerak.

“Sebulan selepas itu kesihatan saya semakin merosot bahkan tidak lagi mampu berjalan dan sukar duduk lama,” katanya ketika ditemui di sini.

Muhammad Nur Hakim yang kini terlantar di rumahnya di Taman Klebang Jaya di sini menerima kunjungan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tambun yang diketuai Ketuanya, Mazlan Abd Rahman semalam.

Dalam pada itu, bapanya, Hasram Mohd Jamal, 53, berkata, walaupun Muhammad Nur Hakim telah dirujukkan ke Hospital Raja Pemaisuri Bainun (HRPB) di sini namun tiada tindakan susulan terhadap ketumbuhan yang semakin besar itu.

“Setiap bulan, kami menghantarnya ke HRPB untuk mendapatkan rawatan susulan, tetapi keadaan anak kami masih tiada perubahan.

Kosmo! Online - Negara

No comments:

Post a Comment