Thursday, September 15, 2011

942 laporan polis terhadap Mat Sabu

KUALA LUMPUR 14 Sept. - Kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu yang menjulang komunis sebagai hero dalam tragedi Bukit Kepong terus mendapat bantahan daripada pelbagai pihak dengan sebanyak 942 laporan dibuat terhadapnya sehingga hari ini.
Sumber berkata, laporan polis itu dibuat pelbagai pihak termasuk keluarga mangsa kekejaman komunis dalam tempoh 19 hari sejak disiarkan akhbar Utusan Malaysia pada 27 Ogos lalu.
"Antara laporan polis diterima ialah daripada seorang wanita yang merupakan ahli keluarga anggota polis yang menjadi mangsa serangan Balai Polis Bukit Kepong.
"Wanita itu menuntut Mohamad Sabu meminta maaf kerana celupar dan menghina pengorbanan pasukan keselamatan atau berdepan tindakan saman," kata sumber itu ketika dihubungi di sini hari ini.
Sebelum ini, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein menggesa semua pihak yang tidak berpuas hati dengan kenyataan Mat Sabu tersebut supaya menyaman Timbalan Presiden Pas itu.
Mat Sabu dalam ceramahnya pada 21 Ogos lalu dilaporkan berkata, seorang lelaki Melayu, Mohamad Indera yang bersekongkol dengan 200 anggota komunis lain menyerang Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 ialah hero sebenar yang memperjuangkan kemerdekaan negara.

No comments:

Post a Comment