Monday, September 19, 2011

Hisham sekeluarga selamat



Oleh Mohamed Farid Noh
am@hmetro.com.my

KLUANG: Helikopter yang sepatutnya membawa Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein serta keluarganya ke Rumah Terbuka Aidilfitri Parlimen Sembrong di Taman Seri Lambak, dekat sini, terpaksa melakukan pendaratan cemas di Bangi, Selangor, akibat cuaca buruk, tengah hari semalam.
Helikopter itu, membawa Hishammuddin; isteri Datin Seri Tengku Marsila Tengku Abdullah dan tiga anaknya, Faris Hussein, Lisa dan Fahad Hussein berlepas jam 12.15 tengah hari dari Kuala Lumpur ke majlis di Taman Seri Lambak yang dijadualkan bermula jam 1 tengah hari.

Bagaimanapun, kira-kira 30 minit kemudian, juruterbang helikopter berkenaan terpaksa melakukan pendaratan kecemasan di Bangi, selepas ia gagal menembusi awan dan keadaan terlalu bahaya akibat cuaca buruk. Hishammuddin berkata, beliau sekeluarga tenang menghadapi pengalaman mencemaskan itu dan bersyukur tiada kejadian buruk berlaku. “Cuaca begitu buruk dan kami tidak boleh menembusi awan... tiada pilihan selain membuat pendaratan kecemasan di Bangi.

“Apa yang menyeronokkan, saya sekeluarga dapat bantuan daripada kereta peronda polis, saya dapat lihat sendiri dan merasai secara ‘first hand’ bagaimana bantuan diberikan daripada polis Bangi, Negeri Sembilan serta Johor dan bagaimana mereka berinteraksi bagi memastikan saya dan keluarga sampai ke majlis rumah terbuka ini...Alhamdulilah,” katanya.

Berikutan itu, Hishammuddin dan keluarga terpaksa menyambung perjalanan ke majlis dengan bantuan kereta peronda polis dan tiba lewat dua jam daripada jadual asal.

Hadirin yang dimaklumkan pengacara majlis mengenai situasi melanda Hishammuddin dan keluarganya berdoa memohon keselamatan pemimpin berkenaan yang kemudian tiba tepat jam 4 petang.

No comments:

Post a Comment