Saturday, November 5, 2011

NGO negeri demonstrasi bantah program seks songsang




2011/11/05

SEORANG wakil NGO   mengetuk plat logo Majlis Peguam Malaysia  sebagai simbolik tanda tidak puas hati dengan penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 di depan Masjid Kampung Rawa, Sungai Pinang, semalam.
SEORANG wakil NGO mengetuk plat logo Majlis Peguam Malaysia sebagai simbolik tanda tidak puas hati dengan penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 di depan Masjid Kampung Rawa, Sungai Pinang, semalam.
KUALA LUMPUR: Badan bukan kerajaan (NGO) di beberapa negeri semalam mengadakan demonstrasi membantah penganjuran program Seksualiti Merdeka 2011 yang cuba mengiktiraf pengamal seks songsang gay dan lesbian yang disifatkan menghina dan mencemarkan kesucian kehidupan masyarakat beragama di negara ini.

Di SHAH ALAM, 100 ahli Pertubuhan-pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) yang mewakili lebih 50 NGO mengadakan bantahan aman di pekarangan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah.
Mereka turut memberi amaran akan mengadakan demonstrasi pada hari bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk S Ambiga dijadualkan merasmikan program itu pada 9 November ini.
Perhimpunan aman yang berlangsung kira-kira 30 minit itu turut membawa sepanduk ‘Kami tidak iktiraf gay, lesbian’, ‘Jangan berselindung di sebalik hak asasi’, ‘Hormati hak kami sebagai umat Islam’ dan ‘Jangan tiru kemusnahan kaum Nabi Lut’.

Di ibu negara, kira-kira 30 ahli PERKASA diketuai Timbalan Presidennya, Datuk Abdul Rahman Bakar mengadakan bantahan aman di pekarangan Masjid Negara bagi membantah penganjuran festival itu yang disifatkan mencabar kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi di negara ini.

Selain mengangkat sepanduk mengecam penganjuran program itu, PERKASA turut menyampaikan memorandum bantahan kepada Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), Datuk Che Mat Che Ali supaya jabatan terbabit mengambil tindakan mahkamah dengan memohon injunksi bagi menghalang program itu daripada diteruskan.

Di GEORGETOWN, 100 ahli empat NGO berkumpul di depan Masjid Kampung Rawa, Sungai Pinang, bagi membantah serta menggesa polis menahan penganjur program Seksualiti Merdeka 2011.
Demonstrasi secara aman itu diadakan selepas solat Jumaat, yang dimulakan dengan ucapan Setiausaha Agung Badan Anti Islam Liberial, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin, yang mengutuk sekeras-kerasnya program berkenaan.
Berita Harian Online | NGO negeri demonstrasi bantah program seks songsang:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment