Thursday, December 15, 2011

Awie nafi cetus pergaduhan

KUALA LUMPUR - "Saya mengaku bergaduh. Semuanya berpunca daripada provokasi yang dibuat terhadap saya," ujar penyanyi rock Awie atau nama sebenar Ahmad Azhar Othman, 43, ketika diminta mengulas mengenai penglibatannya dalam satu pergaduhan di Pulau Langkawi, Kedah pada 22 November lalu.
Pergaduhan dikatakan berlaku di dalam dan di luar Kelab Sunba Retro Bar, Pantai Chenang, Langkawi.
Awie bagaimanapun menafikan dakwaan yang disebarkan di dalam blog dan ruangan gosip bahawa dia yang memulakan pergaduhan.
"Memang tidak masuk akal saya ke tempat orang untuk cari gaduh. Pada hari kejadian, ada beberapa pengunjung kelab mahu bergambar selepas saya membuat persembahan.
"Tapi saya minta untuk bergambar di luar kelab. Bagaimanapun, mereka mendesak saya untuk bergambar di dalam kelab sehingga tercetus perbalahan yang mengheret pergaduhan sehingga di luar kelab," ujar Awie yang mendakwa dia dikerumuni 40 orang kampung di luar kelab tersebut.
Jelas Awie lagi, walaupun tiada sesiapa yang tercedera, namun kereta yang disewanya telah dipecahkan.
Kosmo! Online - Negara:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment