Monday, December 26, 2011

Hostler masih bekerja

hostler
LONDON - Wanita berumur 94 tahun, Ada Hostler dipercayai pekerja wanita tertua di Britain yang masih bekerja secara tetap.

Wanita bergelar moyang itu mengejutkan keluarganya selepas menegaskan ingin terus bekerja selama 45 jam seminggu, walaupun baru sahaja dirawat selepas tulang pinggangnya patah, tahun lalu.

Hostler telah bertugas lebih 19 tahun sebagai pegawai pentadbir di Pusat Jagaan Kanak-Kanak milik anak perempuannya, Janet Storey.

Wanita itu enggan bersara, walaupun dia dinasihati doktor supaya berbuat demikian akibat kecederaan dihadapinya.

“Saya tidak mahu berhenti bekerja. Dengan bekerja, saya dapat memastikan otak saya sentiasa aktif dan ia membuatkan saya berasa lebih muda. Saya juga gembira dikelilingi kanak-kanak ini,” katanya. Hostler masih bekerja - Global - Sinar Harian:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment