Thursday, July 26, 2012

Ini adalah satu pencerahan

Ini adalah satu pencerahan. Apa jua wayang yang dimainkan, teorinya mudah, diberi anda 2 pilihan. anda harus pilih salah satu. tapi hakikatnya anda dikawal oleh orang yg sama. Contoh seperti sistem 2 parti di Amerika. Koservetif dan Liberal. Padahal hakikatnya ia dikawal oleh tangan2 yg sama. Seperti juga Coke dan Pepsi, hakikatnya kebanyakkan saham keduanya dimiliki oleh orang yg sama. Seperti juga Adidas dan Puma, kedua pemiliknya adalah adik beradik.

Idealogi terbesar di dunia ini adalah kapitalisme dan sosialisme. Kedua-duanya dicipta oleh Yahudi. Kapitalis dicipta oleh kaum pemodal yahudi sudah lama, dan ia berkembang pesat di Eropah bermula era Renaissance. Sistem sosialisme juga dicipta oleh yahudi. Penerbitan buku The Communist Manifesto oleh Karl Marx (seorang yahudi) adalah kemuncak penyebaran ideologi ini di dunia.

Dua ideologi ini dibuat adalah untuk memecah belahkan manusia dan negara di dunia. Bila sudah terpecah barulah senang 'tok dalang' hendak mengawalnya. Manusia di mana2 sahaja akan berhujah dan bertegang urat sistem siapa yang terbaik, padahal mereka tidak sedar bahawa mereka sudah ditipu hidup2.

Ok, di dalam dunia Islam pula ajaran Syiah dicipta oleh Abdullah b. Saba, seorang pendeta Yahudi. Apakah hakikat ajaran ini dicipta? memamg sah2 untuk memecah belahkan umat islam dan lihatlah hasilnya sekarang. Membuatkan Ahlul Bait sebagai satu alasan, dan mereka senang2 sahaja mendapat sokongan kerana isu Ahlul Bait ini adalah isu sensitif umat Islam. Ajaran ini memjadikan akidah penganutnya terkeluar dari akidah islam sebenar. Kahwin muta'ah, puja imam seperti seorang nabi, rukun islam dan imam yang terpesong dengan asalnya dan banyak lagi.

Jika penganut syiah berbangga dengan Russia dan China yang selalu mempertahankan mereka, dan kononnya mereka melawan Yahudi dan amerika, sudah2 la.. realitinya, Russia, Israel, China atau Amerika adalah sama. Di kawal oleh satu kuasa lain di balik tabir. Iaitu golongan Yahudi yg mencipta semua idealogi ini. Apa fitnah? saudara mahu bukti? cukup2 la saudara menegakkan benang yang basah. Kembali pada Sunnah Waljamaah dan kita bina kuasa kita sedikit demi sedikit. Jika niat kita ikhlas kerana Allah dan dengan pertolonganNya, Islam akan kembali bersinar seperti yang telah dijanjikanNya di dalam Quran. Allahuakbar!


Kredit : Asmawi Azmi.
 

No comments:

Post a Comment